Platform: Playstation 2
Sjanger: stealth action
Spillere: 1
Aldersgrense: 16+
Utgivelse: 11 feb 2005

ADVARSEL NOEN SPOILERE ER MED!

Jeg var i et med omgivelsene, fienden ante ingen ting der de sto og røyket de billige sigarettene sine. Kamuflasje-drakten gjorde meg så lite synelig som overhode mulig. De to soldatene som sto og pratet sammen ante jo ingen ting. Nå beggynte den ene av dem å gå mot høyre, mens han andre sto med ryggen til meg circka 4 meter unnna. Jeg var kjapp men lydløs, jeg var Naked Snake den legendariske soldaten og det fantes ingen som kunne konkurere mot meg og minne metoder. Jeg tok tak i soldaten og skar over strupen hans uten å lage en eneste lyd. Velkommen til MGS 3 Snake Eater et eventyr i russiks jungelen.

Metal Gear Solid 3 Snake Eater er det tredje og nest siste spillet i serien. MGS handler om at du ikke skal bli oppdaget. Du skal snike deg rundt og prøve og ikke bli oppdaget blir du oppdaget så må du drepe/bedøve fienden for å komme deg videre. En annen veldig viktig del av spillet er og skape en takktikk som du selv utarbeider og bruker. Liker du Skikkelig action spill som du bare kan fly på og drepe alle ja da er MGS et spill for deg. Men forettreker du heller og bruke den måten som spillet er laget for som skaper den ultimate opplevelsen ja da sniker du deg rundt og dreper svina med et skudd til hodet eller quq. Metal Gear hører til sjangeren Espionage action som jeg sa i sted handler om og ungå å bli oppdaget av fienden. Snake Eater er den perfekte Fortsettelsen på denne populære serien lagd av Japanske Hideo Kojima. Som vanelig kaster Konami og Kojima inn masse underholdene og artig action som virkelig får adrenaline til å bruse i årene på deg og Naked Snake.
Hvis du har spillt de andre spillene i serien så kjenner du kontrollene de er nesten ikke foranderett. Men er du ikke vant til kontrollene ja da tar det en stund og skjønne dem helt riktig. I Snake Eater spiller man i Third-person og first-person som i de forrige spillene, vi beveger oss i third-person mens når vi skal skytte da er det FPS som virkelig gjelder.

Det som kjennetegner MGS serien er alle filmsekvensene MGS er nemmelig både film og spill. Du spiller nemmelig like mye som du ser film. Mange hater MGS for dette, men det fins mange som også elsker spillet for dette. MGS er da spillet for deg som er veldig glad i og se film og spille. Men liker du heller å se mindre film og spille mer da er desverre ikke metal gear solid spillene noe for deg. Men syns du det også er viktig å få med seg storyen på en perfekt og morsom måte som gjør at spillet varer lengre ja da må du bare ha MGS 3 Snake Eater. Og som jeg nevnte i anmeldelsen av MGS 2 så slipper man også å få krampe i fingrene på grunn av de lange cut-scenene.

Noe av det som er nytt i MGS 3 er oppdelingen av energi og liv.
I snake Eater er det slik at man hele tiden mister energi. Så for at ikke energien skal falle må du samle ulike ting. Du må blandt annet spise og må da samle på ekorn,slanger,krokodiller,frukt og ulike sopper. Dette kan kanskje virke som dyreplageri men det er da slik i virkeligheten at man må ha mat. Dette gjør jo MGS til et mere realistisk spill som jo er bra. Denne nye metoden og spille på gjør at du virkelig må tenke deg om og å gjøre riktige valg til riktig tid. Får ikke Snake den maten han trenger så vil han da bli sløv og mindre presis og mister skarpheten.
Noe annet som er nytt er jo kamuflasjedrakt med hjelp av den kan du være i et med omgivelsene uten og bli oppdaget. Du har også ulike krigsmalinger og uniformer Snake kan bruke. Snake har altså masse og velge mellom på sine lange oppdrag å han har fakktisk flere klær enn en moderne kvinne. Som nevt tideligere har man også byttet ut radaren med en bevgelsessensor som gjør at man må være mere tålmodig.

Grafiskk sett er alltid MGS et steg foran og det var de også når dette spillet kom i 2005. Her er det en fantastikk grafikk som virkelig får øynene til og smile og le. Det er vanskelig og få alt til å se bra ut i et spill som MGS og det blir ennå vannskeligere når man er i skogen. Men Snake Eater er veldig bra gjennomført og har ekstremt god grafikk å det er ikke mye å klage på. Det er egentlig ikke noe annet og si om grafikken annet en at den er vel-polert og veldig glatt. Det er ikke mye i spillet som ser dårlig ut. Sammen med den fantastiskke musikken og voice-actingen er det ikke mye og klage på i spillet. Disse elemntene er noe av det beste MGS har og by på å virker aldri til å skuffe, og Snake eater er ikke et unntak. Som jeg har nevnt i de forrige anmeldelsene mine av MGS så er voice-actingen den beste av den beste og David Hayter har fortsatt teken på stemmen ,som vi alle elsker men denne gangen som Naked Snake (Big Boss).

Sentrale personer i spillet:
• Naked Snake
• The Boss
• Eva
• Ocelot
• Og mange andre
Hvem er Naked Snake?
Naked Snake: Naked Snake er hoved personen i spillet. Han er tideliger medlem i Special Force og CIA. Naked snake er som en sønn for the boss.
Naked Snake blir sett på som den beste av de beste. Han er den ultimate soldat og Far til tre kloner som er: Solidus,Solid Snake og Liqiud.
Naked Snake er senere i de andre spillene kalt Big Boss og han har en stor rolle i både Metal gear solid spillene og de gammle Metal gear spillene.

Litt om storyen, del 1: Vi befinner oss i den kalde krigen i 1964. Naked Snake har blitt sendt til junglene i Soviet. Snakes oppdrag er å redde En vitenskaps man fra soviet, hans navn er sokolov.
Sokolov Lager et våpen som kan afyre atombomber det er den første metal gear og er kalt Shagohod. Opprasjone går bra, helt til Colonel volgin angriper Snake og Snake blir hardt skadet.
Volgin stikker av med Shaghod, han afyrer et skudd og gir skylden over på USA.

Del 2: Snake ankommer soviet i et fly, soviet har erklært at det er USA som har fyrt av atombomben. Noe som gjør at nasjonene er på kanten av en atomkrig. USAs president Lyndon Johnson og soviets Nikita Khrutsjov holder et hemmelig møte der de diskuterer angrepet. De blir enige om å stoppe volgin å og ødelegge shagohod i tilleg til og drepe det The Boss. En uke etter at Snake ble hardt skadet og reddet i soviet er han sendt tilbake.
Snakes oppdrag er kalt operation Snake Eater, han er der for og gjøre det som USA lovet og gjøre. Snake får i dette oppdraget hjelp av en annen agent EVA.
Snake klarer og drepe nesten alle medlemmene av cobra unite og finner også shaghod og Sokolov, men snake blir fanget. Snake blir torturert og pint. Snake får øye sitt skadet fordi han beskytter EVA fra et skudd avfyrt av Ocelot, Snake klarer med EVA og rømme.
Snake fortsetter sitt oppdrag og ødelegger shagohod og fabbrikken der de lager metal gear. Volgin blir drept i en ulykke og da har bare snake en ting til å gjøre nemmelig drepe The Boss.
Snake oppsøker The Boss og de skal slåss. Det blir en følelsesladet kamp som snake til slutt vinner. Snake blir selvfølgelig veldig lei seg men det måtte gjøres å det skjønner han.
Snake får nå titelen Big Boss.