Call of Duty 4: Modern Warfare

Er Call of Duty: Modern Warfare årets skytespill? Har Infinity Wards virkelig klart å lage et flott spill? Ja, svarer jeg.

Dette er som de fleste sikkert har skjønt, det fjerde spillet i Call Of Duty (CoD) serien. Jeg har ikke vært noe fan av Call of Duty før, men Modern Warfare var noe helt, helt annet en 3'ern av serien. Du kan sammenligne forskjellen på 3'ern og 4'ern ved forskjellen på en ku og en brus-kork, jeg syntes det var stor, og forbedret forskjell fra de tidligere spillene i CoD-serien. De fleste var redde for at Infinity Ward skulle ødelegge serien, men jeg syntes de bare har forsterket den.

Som jeg elsker, er det et lite "training-mission" i starten der du blir kjente med spillet, og ikke minst knappene. Det er utrolig viktig at et spill har en bane eller noe lignende for å få lært seg knappene, og ikke minst hvordan spillet fungerer. Og, som et utrolig spill som Modern Warfare har, er det selvfølgelig et kjempe bra trenings-oppdrag i starten her også. Men etter dette oppdraget, glem alt som heter training, du blir sendt rett ut i en ellevill krig.

Det er så utrolig fet singleplayer-del at det skulle ikke vært mulig. Spillet tar virkelig FPS-sjangeren steget videre innenfor utvikling, og du føler at du virkelig er med i krigen der du sitter forann tv'en din og skyter. Det er ikke ensformig, ikke i det hele tatt - alle oppdrag er forskjellige og ikke minst spennende! Men som Call of Duty-serien er kjent for er du ikke bare ën person, men endel fler - og du er forskjellige personer på forskjellige steder. Greit nok, men jeg syntes det hadde vært best å være en person.

Selvfølgelig har det også difficulties / vanskelighets grader som også er helt perfekte. Jeg begynte med den laveste og slutta med den høyeste, og klarte det helt perfekt etterhvert som jeg fullførte de. Jeg tror aldri jeg har fullført en single-player del så mange ganger som Modern Warfare, og jeg klarer virkelig ikke hvilke av delene i spillet som er best. Singleplayer-delen og onlineplayer-delen er minst like bra!

Online-delen er så utrolig som det går ann å bli, jeg personlig har levla til høyeste level nesten 3 ganger og blir aldri, aldri lei! Det er så gøy, enten du eier eller er newbie. Det spiller egentlig ikke så stor rolle, for det er bare gøy uansett hva! I starten var jeg dum, ny og uvitende, men det gjorde ingenting. Hvorfor? Fordi etterhvert som jeg kom opp i level følte jeg framgang ved å få nye våpen, skills og ikke minst credz av vennene mine. De fleste PSN vennene mine spilte det masse med meg, noe som gjør spill-opplevelsen mye større. Dette spillet var virkelig noe helt nytt for meg innenfor spill, og jeg er glad jeg valgte dette spillet til min elskbare playstation 3.

Grafikken er også like bra som hele spillet, den krigsherjede designen passer inn i hele spillet, selvfølgelig er det et par småting man alltids kan rette på i grafikken til Modern Warfare også, men det er bare småting. Jeg ga grafikken en 9'er grunnet av det er noe sløv grafikk på et par små-steder. Lyden er også helt perfekt. Stemmene, skyte-lydene og ikke minst eksplosjonene er veldig bra! Jeg klarte ikke å komme på en feil med lyden, den er hverken sløv eller mangler noe så jeg ga lyden 10. Gameplay'et er også veldig, veldig bra..Knappekomboene er veldig bra, og det passer godt inn. I stedet for å skyte med X som man alltid gjorde før, har de nå gått over til å bruke l- og r knappene! Dette var det første spillet jeg spilte med l og r-skyteknapper og jeg likte det veldig godt. Holbarheten er helt utrolig, jeg har spilt spillet i minst 100 timer og er enda ikke så veldig lei. Er du lei singleplayer-delen gå til online, og omvendt. Uansett hvilken av disse delene du er lei kan du gå til den andre, med mindre du er lei hele spillet. Så holdbarheten er ingenting å klage på!

Alt i alt er Call Of Duty: Modern Warfare en helt ny revolusjon for realistiske førstepersons-perspektiv skytespill! Liker du det sistnevnte bør du absolutt få tak i Call of Duty: Modern Warfare om du er fan av serien eller ikke!

+: Online- og singleplayer delen, alt.
-: Nei si det? Ok, noen bugs.

Grafikk: 9/10