Killzone 2

Killzone skulle bli Halo-dreperen til PlayStation, men slik gikk det dessverre ikke. Derfor var det ikke stor forventing til PSP-oppfølgeren Killzone: Liberation, som faktisk ble et av de beste spillene til den håndholdte konsollen. Etter traileren i E3 i 2005 ble det bygget opp store forhåpninger om grafikken, og sluttresultatet ble veldig bra, om ikke bedre.

Du skal nå invadere planeten Helghan, en trist og død planet, som bidrar til en følelse av å være på en krigsherjet planet. Store støvstormer herjer planeten, sammen med rasen Helghast, som istedenfor herjer med deg og dine medsoldater. Du, Thomas «Sev» Sevchenko, skal kjempe med dine medsoldater om å styrte det fascistiske imperiet, ledet av keiser Scolar Visari. Du kjemper for kolonimakten ISA. Etter at Helghast angrep planeten Vekta og stjal atomvåpen, så skal du som sagt invadere deres planet. Helghastene kommer i mange forskjellige varianter, og det er en utfordring å drepe disse motstanderne. Motstandernes AI er nemlig fenomenal. De avanserer på flankene dine, og på den høyeste vanskelighetsgraden så lurer de også i bakhold. Våpnene er varierte og troverdige, ikke noe Star Wars her. Selv om det er et eksperimentelt våpen i spillet. De føles tunge, men Helghastene tåler mye bly i kroppen. Grafikken er helt fantastisk, helt klart det beste markedet nå. De små filmsekvensen er spennende og med god grafikk, og fullfører en allerede god historie. Når du faktisk spiller så er grafikken god da også. Oppdragene er bra også, og bosskampene er spennende. Jeg savner litt at du bare kan spille mot bots, og ikke mot en venn, bare over nettet. Jeg har ikke nett, så jeg anmelder ikke det. Men jeg har hørt gode rykter om det!

Medlemsanmeldelser19
Samlet karakter: 7.8/10
1