Plattform: PS3
Spillere: singel-player,co-op og multiplayer
Aldersgrense: Alle
Utgivelse: 15 juni 2007

Jeg skal prøve å gjøre denne anmeldelsen så lang som mulig men det blir ikke lett siden spillet er ganske kort og simpelt.

Super star dust HD er en ny versjon av det gamle spillet super stardus som kom i 1994. Super stardust var et spill som tok spillverden med storm i sinn tid, spillet var forøverig på Amiga.
Super star dust HD er da en ny versjon som bringer det elskede spillet flere steg fremover, det er et spill man aldri blir lei av. Super stardust HD er eksklusivt til PS3 og kan kjøpes på PSN for en billig penge. Spillet hadde solgt 25,000 eksemplarer bare på de 5 første dagene. 2 July 2008 ble super stardust det første spillet som fikk en patch slik at det ble det første spillet som benyttet seg av trophys på Playstation 3.

Sony og Housemarque har vekket en gammel slager tilbake til liv, de eksprementerer ikke noe særlig og fortsetter i god gammeldags stil. Spillet er like bra som i 1994 nei faktiskk nesten bedre grafikken er bedre men resten av spillet er nesten helt likt hvis vi ser bort i fra online,grafikk og visse forbedringer.

Opplegge til Super Stardust HD er gankse simpelt og lett. Du styrer et romskip som ødelegger alle metorittene som kommer ned mot jorden du skal ødellege dem og prøve og overleve så lenge som mulig jo mer du ødelegger og jo lenger du overlever jo høyere score får du. Scoren blir sammenlignet med resten av verden og du kan også sammenligne deg med dinne venner og dere kan også spille co-op sammen. Metorittene faller ned i forskjellige retninger i tilleg er det også mange fiender du støter på og mange artige bosser som du må ødelegge før de tar deg.
Romskipet du styrer er utstyrt med 3 type våpen rocket crusher,gold melter og ice splitter. Du har også bomber som du kan sprenge det meste rundt deg med når det blir for mye metoritter. Når du ødelegger de ulike metorittene så får du ulike ting, de inneholder blandt annet points og shields. Du taper når du har mistet alle livene dine, du starter med tre og mister en for vær gang du blir treffet av en rom stein. Super Stardust HD er veldig vannskelig og man gjør mange forsøk på og komme seg igjennom spillet.

Det er også mange forskjellige modes i spillet. Arcade er en mode der du reiser gjennom flere planeter når du har fått nok poeng og klart de to delene på vær bane så møter du en boss. Hver bane innholder en boss og mange forskjellige fiender og utfordringer. Super stardust HD er et avhengihets skapende spill og spessielt arcade moden blir man hekta på. Når du klarer en bane blir du belønet med et trophy eller har du fått nok poeng så får du et ekstra liv.

Jeg vet ikke hva jeg skal si om stardust annet en at det er utrolig gøy og ødelegge steiner eller metoritter. Jeg får den følelsen av at jeg er mektig å at ingen små steiner klarer å drepe meg helt til jeg skyter i stykker en meteoritt og den deler seg opp i tusen biter som treffer meg. Du føler at du må holde deg i livet å du gjør alt mulig for og unngå og bli truffet. Jeg må si at spillet blir veldig stressende et par ganger og at man virkelig må tenke seg om. Personlig har jeg aldri vært en fan av slike spill men jeg må si at jeg ble sjokkert over hvor bra detter spillet er. Grafiskk er ikke spillet super bra men det har en grei grafikk til et spill som egentlig ikke hadde trengt og ha så bra grafikk. Lyden-Bildet og ikke minst musikken i spillet er bare fantastisk en stemmnigsfull musikk som aldri blir kjedelig selv om den er ensformig. Men uansett så blir jeg oppslukt av lyd-effektene de er virkelig noe for seg selv og de skaper en stemning som passer veldig bra.

Stardust er en klassiker å jeg syns det var en god ide og lage denne nye versjonen som nesten alle som har internett og PS3 har kjøpt eller burde kjøpe. På PSN finner vi også andre klassikere fra rundt samme tid de er blandt annet: Mega Man 9 og Bionic Commando jeg har begge to men jeg er absolutt ikke i tvil om hvem som er best og det er jo Super stardust HD.
Siden utgivelsen av Stardust så har det kommet et par updates og en mode som kan lastes ned på Playstation Network. Jeg er ikke i tvil om at super stardust HD er en av de beste spillene jeg har og er et virkelig party spill med moro for en vær som er glad i gode spill.

Karakter:
Gameplay.8/10
Grafikk:8/10