The Elder Scrolls IV: Oblivion

Skrevet av: Ponduz   2009-03-22

Min Breton står med en stav i hånden og en kappe rundt seg, min nord står med en gedigen krigsøks og min wood elf står med bue i hånd.

Slik er Oblivion: du kan være alt du vil(i en viss grad selfølgelig) Alle questene er godt gjennomførte og guildene er fantastiske, fra fighter guilden`s rivalisering til Dark Brotherhods indre konflikt. Veldig bra og main questen kan man ikke lovprises med ord. Det er et sånt type man får en god magefølelse av alle sammen.

Det er 8 byer (+ 1 men den har betydning i main questen og har nesten ingen annen betydning) og alle ser smashing ut. Fra fjellbyen Bruma med robuste trehus til Kystbyen Anvil med sine flotte hus som er inspirert av Hammerfeld sin. Slike ting får man vite igjennom rumors. Det er mange default rumors som kan omhandler byen til personen du spør og slikt, og så kommer de ryktene etter du har fulført et eller annet quest som har blitt kjent. N.P.C `ene ser rimelig livstro ut og har alle et lite unikt preg på seg( med unntak av vakter, de er kloner)

Kampsystemet har blitt forbedret fra Tes: Morrowind og nå er det ikke tall som avgjør , nå er det dine øyne som sikter og dine våpen som skader, blodet spruter litt men det er aldri nødvendig å måtte skru den av. Alle blør jo og det er det jo ingenting å gjøre noe med. Grafikken er vakker, det er litt problemer med oppdateringen på min x-box 360 men jeg tar det med et smil og legger knapt merke til det, det erogså noen problemer med at objekter som faller igjennom bakken o.s.v Musikken er vakker og det tjekkiske filharmoniske orkesteret gjør en flott jobb med alt av musikken. Gjennspillbarheten er den beste på noen spill jeg har spilt til dags dato og og det samme med gameplayet. A.I en er meget bra og alle N.P.C ene har et dagelig skjema som endrer seg etter været og andre faktorer.
Et spill det burde hvert en dødssynd å misse

DOMMEN
Spillbarhet:10/10