Battlefield 2142

Battlefield2142
Vet det ikke er som en anmeldelse, men hadde lyst å skrive om favoritt spillet. Håper du liker det.

Gitt ut - 2006 Aldersgrense - 16+
Utgiver - EA Utvikler - Digital Illusion CE
Konsoll - PC Sjanger - Action

Dette er oppfølgeren til 2'a som gjor stor suksess verden over. I dette spillet er du i fremtiden, nærmere år 2142. Til da har hele verden blitt rammet av en istid som skadet mye av verden. Her spiller du en soldat i enten EU, den europeiske union, eller PAC, pan-asian coalition. De har hver sine våpne og spesialiteter. Man kan velge mellom fire forskjellige kits man kan være, assault, engineer, support og recon.
Assault bruker vanlige maskingevær og en ny type hjertestarter så du kan redde / gjenopplive dine falne venner. I tillegg har assault også en Heal Pack som healer deg vis du har lite liv eller vil gi liv til andre.
Support har store maskingevær og en ammo pack vis du har lite skudd, så du kan fylle på til deg selv eller til dine venner. Etter hvert i spillet kan du oppgradere sånn at du for tak i et type hi-tec skjold som gjør ar du blir litt beskyttet, du kan også få en druid som skyter med en gang en fiende kommer nær den.
Engineer er det samme som Anti-tank og engineer til sammen vis det hadde vært forgjengeren. Du kan reparere kjøretøy med en slags ny type skiftnøkkel. Som våpen har engineer en launcher og en liten maskin pistol. Du kan i tillegg etter hvert oppgradere sånn at du får miner som følger etter fiendens kjøretøy, ganske smart.
Og tilslutt recon eller sniper, som bruker spillets kraftigske våpen, en sniper rifle. Etter hvert får du tak i bedre våpen og to typer miner, en de setter ned og bestemmer selv når skal eksplodere, og en du setter ned som eksploderer når en fiende kommer nær.
Spillmoduser
I Battlefield 2142 kan du enten spille som squad member, squad leader, commander eller lone wolf. Som squad member får du ordre fra lederen om hva du skal gjøre, angripe, forsvare osv. Commanderen bestemmer hva hvert enkel squad skal gjøre. I tillegg kan han sleppe ut obirtal strike, noe som slepper ut flere missiler over et spesielt område som han bestemmer. UAV som skanner en liten radius om fiender er der. Og empstrike som paralyserer tingene / personen den treffer. Tilslutt er det lone wolf som gjør alt alene, for ikke kommandoer fra commanderen og ikke hjelp av noen andre vis du ikke spør.
Oppgraderinger
I onlinedelen får du poeng etter hvor god du er og du kan oppgradere ting. Du kan få badges, ribbons, pins og medaljer som gir deg mye poeng, det er den beste måten å få tak i poeng. Når du får nok poeng kommer du opp i rangen din. Du begynner som private og kan jobbe deg til Supreme Commander som er den beste rangen i spillet.

Spilltyper
Som vanlig er det Conquest som handler om å ta kommando over flest mulige flagg i spillet og drepe alle folkene til fienden. I tillegg er det den helt nye typen - Titan. Her er du i et gigantisk skip som styres av commanderen. Det er om å ødelegge fiendens titan og for å gjøre det må du først ødelegge dens skjold. For å gjøre det må du få tak i flest mulig silos, det er fem på hver titan bane, silosan sender ut raketter som ødelegger etter tid skjoldet. Men ikke nok med det, når skjoldet er ødelagt må du inn i fiendens titan og ødelegge fire kontroll panel, når du har gjort det åpnes døra til reaktoren. Den tar litt lang tid å ødelegge, tips - ha med deg en support person så vis du er recon kan du må flere miner etter hvert. Når reaktoren er ødelagt har du få sekunder til titanen ødelegges.

Boosterpacks (tilleggspakker)
Du kan også kjøpe en oppgradering til spillet, Northern Strike. Her får du nye baner og en ny spilltype. Assaultline, her skal EU angripe PAC og få tak i alel flaggene, før de tar over "hoved basen". Også er det nye kjøretøy. Snowspeeder, som er det raskeste kjøretøyet i spillet. Men som dessverre har dårlig armor. Man kan sitte to folk inni den. Det andre kjøretøyet er Goliath. Goliathen er EU sitt sterkeste kjøretøy, og har seks kanoner. For å ødelegge den må du skyte ned syv skjold punkter. Det er jo også mulig å ødelegge den uten å skyte den alle syv, men det gjør den svakere.
Patcher
Hold deg oppdatert! Spillet kom i 2006 og det er kommet flere patcher. Vis du ikke laster de nye patchene ned kan det være at du ikke kan spille med andre / online.
Dette spillet er til personer som liker FPS spill, første personskyte spill, og tar utfordringer. Det vil ikke si at det er så vanskelig å spille, men heller at det er flere utfordringer som man kan gjøre vis man vil.
Jeg gir spillet 9 fordi det er et av de beste spillene jeg har spilt og kommer fortsatt til å bli det.

Medlemsanmeldelser10
Samlet karakter: 8.1/10