Fable II

Jeg kjøpte Fable II av to grunner: det så kult ut med rpg (begynner å bli lei av Oblivion), og at det var co-op. Jeg angret aldri!

Storyen er meget bra, med varierte oppdrag og den er utrolig spennende. Hoveddelen er jo å stoppe Lucien, og til den oppgaven må du rekrutere 3 helter, for skill, will og strength. Og rundt alt er det mye arbeid. Noen deler av storyen kan være repeterende og rett og slett kjip. Det største problemet er vel at storyen er så kort. Det tar bare ca. 14 timer å fullføre den!

Når det gjelder co-op delen, så er den hele spillet. En venn kan bare signe in, og hjelpe deg, eller du kan finne folk på nett og spille med dem. Jeg synes den lokale delen funker best, for online kan kommunikasjon bli vanskelig. Ellers, så er det kameraet som er vanskelig, for siden kameraet følger begge, blir det lett skjevt og kjipt. Heldigvis har man en stabiliseringsknapp, men man kan ikke bruke høyrestikka til kam.

Grafikken er veldig god på omgivelsene, og detaljer, men: personene ser unaturlig ut, de har rare former, og ser ut som i Fable I, og det er ikke bra. Dialogene er bra skuespilt, selv om de er litt for britisk :( Noe som er dumt er at de fleste vanlige folk ibyer og sånn, har samme stemme. En mannestemme, en damestemme, en guardstemme, og så har storypersonene sine egne. De burde gjort sånn som i Oblivion.

Alt i alt er Fable II et bra spill, og man kan få seg jobber, noe som er kjedelig, men du tjener, og å ha familie er kult, spesielt når du kommer hjem fra The Spire og ungen din er blitt større :)
Hunden din hjelper deg, og er god å ha i mørke huler :)

Grafikk Sound Gameplay Holdbarhet