Harry Potter og Halvblodsprinsen

Mange vet sikkert at film-spill aldri blir noe særlig gode untatt Starbreeze Studios The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena som var et film-spill utenom det vanlige. Og det kommer hele tiden spill som beregnes fra en film med samme navn som ikke blir noe særlig bra. Og nå er spillet som kommer med samme navn fra filmen, altså Harry Potter og Halvblodsprinsen her. Men spillet er akkurat samme gamle greia som alltid film-spill har vært! Og opplevelsen var middelmådig til dette film-spill spillet.

Halvblodsprinsen

Spillet Harry Potter og Halvblodsprinsen henter det samme som i filmen. Men i mye kortere spilling. I spillet kan du spille som de fleste i den magiske verdenen. Du kan spille fra å duellere med Harry til å spille rumpeldunk med Gulla. Men desverre så er ikke dette spillet noe å bli begeistret for! Det eneste du gjør i spillet er å duellere, enten med fiendene til Harry eller å duellere i treningog lære de andre elevene andre slags formler. Du kan også lage eleksirer i spillet og flyve rumpeldunk. Men det som erget meg veldig første gang jeg skulle spille rumpendunk i spillet var at det eneste man skulle gjøre var å flyve gjennom stjernen som flyver i luften også går alt det annet helt automatisk for seg.

Som sagt så er ikke gameplayet serlig spennende. Og for å skrive gameplayet for og lett så blir det slikt: Duelling, rumpeldunk med stjerner, mye springing, lage eleksirer. Så fort var det å skrive gameplayet. Og når jeg mener springing mener jeg springing fram og tilbake gjennom historien.

Galtvort

Mens du gjør historie oppdragene så kan du også utforske Galtvort til hvert eneste skap og øyenkrok. Galtvort er stort ja, men dersverre så har ikke utviklerne gjort slik at man kan gå overalt der filmen var. Man kan gå ut og inn til slottet når tid man vil. Men desverre er det ikke så morsomt etter man har gjort det 2-3 ganger som jeg skrev i minus delen av spillet. Man kan også samle på Symboler i spillet, nesten som trollmans kort man kunne i noen av de forrige spillene. Så det er ikke så mye å si om akkurat Galtvort da, men man kan ikke gå fritt rundt i Galtvort da man er på et oppdrag desverre.

Men om du har spillt gjennom det forrige Harry Potter spillet, altså Føniksordenen er det ikke så veldig spennende å utforske Galvort i dette spillet.

Grafikk og Lyd

Grafikken i spillet er rett og slett DÅRLIG! Man skulle tro at omgivelsene er detaljerte men det er de desverre ikke. jeg skulle tro at EA (Electronic Arts) har brukt den samme grafikkmotoren som de brukte i det første Harry Potter spillet med kun noen ørsmå forbedringer. Harry og Ronny er ganske så bra laget men ikke andre som Hermine og Gulla.

Stemmeskuespillet halter også en del men ikke så mye som grafikken gjør. Når man hørte det første stemmeskuespillet skulle jeg tro at skuespillerne hadde det veldig travelt.

Konklusjon

Om du ikke er fan av Harry Potter filmene så burde du ikke kjøpe det. Men for de som er ganske fan av Harry Potter filmene kan jeg anbefale det. Men for meg er Harry Potter og Halvblodsprinsen et uferdig spill og trenger lang tid med mer utvikling for å ta opp opplevelsen med filmen.

Delkarakterer:

+ Å utforske Galtvort er morsomt de 2-3 første gangene, samme med duelling og lage eleksirer.

- Dårlig grafikk, ensformig, ikke så magisk opplevelse, veldig kort, ikke så mye å gjøre i utforskningen av Galtvort.