Call of Duty: World at War

Jeg Løper gjennom en jungel. Svetten pipler ned ansiktet, våpen blir fyrt av overalt. Menneskekropper flyr gjennom lufta. Blodet renner. 69 Big Boss 69 har gått 60 år tilbake i tid, for å utkjempe en av verdens største slag. Andre verdens krig. Med kontrollen i hånden, er han klar for å kjempe gjennom Call of Duty: World at War

Call of Duty: World at War er det femte spillet I Call of duty serien, også kalt Cod. Cod 4 Modern Warfare var var helt ny skapende for spillet fikk cod over til moderne krig. Nå har Treyarch bestemt seg for å dra cod tilbake til et mer mørkere og alvorligere en noen andre spill. Vil Cod:WaW bli like bra, eller bedre en Cod 4: MW. Eller vil den bare trekke serien tilbake? Her er jeg med svaret.

Historie:

Vi følger to soldater gjennom historien. Den første er Soldaten Private Miller. Han og gruppen hans er savnet på en Japansk øy kalt Makin Island. Alle i gruppen blir torturert til døde av Japaneser, og rett ført Miller blir drept kommer Corporal Roebuck sammen med gruppen "Marine Rangers" å redder han. Sammen med Roebuck, skal du drepe Japanesere og kjempe deg gjennom jungelen. Vi følger også Private Dimitri Petrenko I den røde arme. Han overlever akkurat massakren ved Stalingard. Der møter han en sersjant, serjant Reznov. Sammen med han skal du spre frykt gjennom Tysklands gater, og gi hevn. Dette er altså historien. Som Miller sloss du gjennom jungel miljø, med fiender som popper opp overalt og slott til å kjempe seg gjennom. Som Dimitri løper du gjennom Tysklands gater og under grunner, samt i skoger. Hver soldat har et miljø som du får spille gjennom i ulike mengder, så du aldri blir lei av det ene eller andre.

Gameplayet:

Gameplayet er akkurat som alle andre cod spill. Du får en oppgave, enten kjempe deg gjennom en bunker eller ødelegge fiendens våpen. Spillet er ikke et komplisert FPS spill, meget enkelt å lære å mestre. Du får stort utvalg med andre verdens krig våpen, fra mini maskin geværet Thompson til den mektige M2 flamme kastern. Vi får også miner, granater og molotov cocktail. Alle våpnene har ulik styrke, lengde og stødighet. Bra kontroll og lett å lære seg. Spillet har flere smarte baner å sloss gjennom, med tøft miljø med tøffe fiender. Spillet har også fire vanskeligs grader, fra altfor lett til kaotisk vanskelig. Det er et problem da. Fiendene dine og de allierte har ikke hjerne. Flere fiender merker deg ikke en gang å dine allierte løper forbi fiender uten å legge merke til dem. Litt dumt at du skal ta alle fiendene, når vennene dine bare står å ser på.
Grafikk:

CoD:WaW bruker den samme grafikk motoren fra CoD:4. Kule farger, eksplosjoner og lys. Meget pent, men ikke akkurat så bra oppdatering fra forgjengeren. Den eneste forskjellen jeg kan se er ild, som ser litt bedre ut. Grafikken er veldig god, men egentlig en skuffelse.
Online:

I CoD:4 var onlinen noe av det som slo igjennom, å det er akkurat det samme her. Onlinen bruker samme "perk" systemet som i Cod:4. Du får ranker opp ved å gjøre "oppdrag" og drepe fiender med spefesike våpen. Onlinen har flere mods, der det er en egen nybegynner leir til veteran leir. Du kan komme opp til 65 lvler å få nye våpen, evner og oppdrag. Onlinen funker like bra her som i Cod4. Kule maps, som varierer mellom slott og stender. Onlinen er nok høyde punktet i spillet. Du kan også styre tanks i onlinen, som egentlig er en av de eneste forandringene i onlinen fra CoD 4. Å Hvis du klarer å drepe 7 fiender uten å dø selv, kan du kalle på hundene dine =D Ja, krig har aldri vært så gøy.

Extra:

Treyarch lagde også noe som var noe helt nytt for CoD serien. Tenkt deg. . . Du er alene i en stor bygning. Luften er klam og tåka henger. Å Nazi zombier er på jakt etter hjernen din! Japp, du leste riktig, nazi zombier. Du kan alene, en venn eller tre andre online sloss deg gjennom horder av nazi zombier. Den bonusen har slo veldig godt an, å fikk CoD: WaW til å virke som et horror spill. Du kan også gå gjennom hoved historien sammen med tre andre online.

Egen mening:

Call og Duty: World at War er et av de beste skyte spillene jeg har spilt. Rå historie med engasjerene kamper og personer. Onlinen er hektene og morsom, kanskje ikke så mye taktisk men hekk au, spillet rocker. Nazi Zombies er også kjempe gøy, som jeg er glad de tok med. Spillet har bra grafikk, historie, teknikk og innhold som gjør det til en stor spill opplevelse. Krig er kanskje fælt, men på PS3 er det awesome 8D

Konklusjon:

Call of Duty: World at War er det beste andre verdens krig spillet noen gang laget. Men, spillet lever ikke opp til faren Cod:4. Når du ser spillene vær for seg er de fantastiske spill begge to, men som sønn og far er de teten liten skuffelse. CoD: WaW er ikke i nærheten i å slå CoD:4 men spillet er kjempe bra hver for seg. Et sterkt kjøp. Hvis du kan se bortefra de små feilene er spillet et mester verk.

Call of Duty: World at War We Salute You!
BANG!

+ Godt innhold, Online og extra.