Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Metal Gear solid serien skal avsluttes med fireren. Guns of The Patriots hadde veldig store forventninger fra fans over hele verden. En sen lørdag kveld søkte jeg etter noen kule spill å kjøpe meg. Overalt fikk jeg høre at Metal Gear Solid 4 var et godt valg. Dermed sniffet jeg litt rundt det og fant ut om det var noe for meg. Til slutt kjøpte jeg det. Jeg har ikke spilt noen av de forrige spillene i serien, men nå angrer jeg.

Jeg setter inn disken og jumper ned i sacco'en. En bisarr TV- reklame popper plutselig opp og får meg til å lure på om jeg har kjøpt en falsk kopi. Heldigvis hadde jeg ikke det, for videokanalene du kan skifte mellom heter Hideo 1 og 2. Og enda litt senere kan jeg ta inn rollen som Solid Snake.

Eller, rettere sagt, en rosin-versjon av Solid Snake. Solid Snake lider nemlig av hyper- aldring. Det vil si at han vil dø mye før han egentlig skulle, og det er akkurat her noe slår meg. Metal Gear Solid er dypt. Det er et spill med følelser og personer som du får sansen for. Spillet baserer seg også på emner som er dype og skremmer en bittelitt. Krig, nanoteknologi, kontollerte krigere. Dette ga kanskje ikke så mye mening men det er med på å gi spillet en dypere følelse.

Når det kommer til grafikk er Metal Gear Solid 4 helt super. Det slår nesten enhver tittel ute på markedet. Ting ser ekte ut. De ser fine ut. Du får lyst på å gå bort å ta på de. Desverre kommer sikkert en eller en annen terrorist og skyter deg da... Grafikken ser helt super ut. Nei , den ser helt über ut. Uansett hvor langt du er i spillet hvil også stedene du er på gi et intrykk av at du faktisk er der. Spesielt når du traver rundt i Europa. For å ikke spoile så mye sier jeg bare et det er et stille og mørkt sted. Og i tilleg ser det fantastisk ut. Det er denne typen grafikk jeg vil se på alle spill. Grafikkhorenes himmel.

Gameplay er også fantastisk. Du kan gjøre så mye med alt.
Vil du skyte deg fram? Greit!
Vil du snike deg fram? Greit!
Vil du snike deg opp bak han fyren og kvele ham? Greit!
Vil du rulle forbi i en kasse? Greit. Du skjønner poenger. Av det du ville gjort i virkeligheten, kan du nesten gjøre alt i spillet. Det er også veldig enkelt å gå rundt, dukke, hoppe over ting, rulle og alt.... Ingenting er veldig vanskelig. Gameplayet er fantastisk.

Historien er det beste med spillet. Som jeg sa over er spillet veldig dypt. I tilleg er historien veldig......Utrolig. Jeg har aldri spilt Metal Gear før men jeg fikk med meg historen ganske godt. Til å være en så dyp historie er den forklart veldig godt. Å ikke ha spilt 1'eren eller 2'eren er ikke en unnskylding til å ikke kjøpe dette spillet. Dette er uten tvil det beste historie-spillet jeg har spilt noen gang. Bom basta bish. Det jeg ville likt å si om historien i tilleg er at du husker mye av folkene i den. Du husker Drebin, Meryl, Otacon og Snake. Når jeg ser en cola automat dukker Drebin opp i tankene mine . Litt sykt men også veldig fascinerende.

Holdbarhet er Metal Gear Solid 4 ganske dårlig på. Joda, du får med Metal Gear Online og du kan spille spillet om igjen to eller tre ganger men du blir lei av det ganske fort etter.
Jeg har bare spilt det tre ganger, fordi til slutt ble jeg bare lei av det.

Det som er det dårlig med dette spillet er lydeffektene. De er ikke dårlige, det er bare at resten av spillet er så superbra.... Musikken er også det beste av Spill-musikk. Ingen tvil. Jeg kjempet for å holde tårene vekke når Here's to you spilte og alle som jobbet med spillet rullet over skjermen. Jeg setter noen ganger til og med musikken på , bare for å høre på den. Nrj?? Nei , jeg hører heller på Metal Gear Solid musikken. Dette er ikke lyg. musikken er utrolig bra, og sammen med alt det andre lager det et urolig bra spill

Delkararkterer:

Grafikk: 10/10

Gameplay: 10/10