Assassin's Creed II

Assassin's Creed II er FOR MEG et av de spillene som er perfekte og magiske, jeg mener da at for meg er AC2 det beste spillet jeg noen gang har vært borti! Og for bare dette øyeblikket du leser denne sikkert litt korte anmeldelsen så glem hva han Magnus fyren sa, og bry deg om dine egene tanker om spillet! Jeg skal bare gi deg noen få gode og enda ferre dårlige stunder.

Historie:
Det begynner jo da altså med at du er en helt anminelig fyr på 1500 - tallet uten hette eller våpen og du lever det søte liv, men så skjer denne enorme tragedien som snur hele livet hans på hodet og han blir skubbet ut i en blodig hevntokt. Noen mennsker liker ikke begynnelsen på AC2 fordi disse folkene ikke bryr seg i det hele tatt om storyen, de vill bare ha hetten og drepe så mange som mulig. Grunnen til at du er vanlig - Ezio er jo da selvsagt for å bli kjent med han og at du kan få medfølelse med fyren. Det er en god ting, men når du har fått på deg hetten og har en god del politiske mennesker på listen din så er historien helt fantastisk og de har jo gjort det slik at det passer til den ekte historien som faktisk hente for 500 år siden.

Lyd:
Bakgrunns musikken til AC2 gir deg den absolutte følelsen at du faktisk lever på 1500 - tallet og musikken tar fram det alvorlige, triste og når du har gjort noe for et par mennesker som de bare drømte om å gjøre selv! Stemmene er også helt fantastiske, Ezio sin har en dybde og du får lyst til å trykke på "håne" knappen så ofte som mulig for å høre hannes morsome og frekke komentarer. Det er selvfølgelig noen som virkelig ikke klarer å få til en tynn Italiensk stil i stemmen men derimot høres russisk ut, da har de sklidd litt ut, men det er bare et par komentarer ved slutten av spillet, ellers er stemmene helt fantastiske!

Grafikk:
Graffiken er virkelig til å miste pusten for, Venezia er virkelig helt nydelig og korrekt i forhold til Venezia som vi ser den i dag og personene har mange forskjellige karakteristiske egenskaper. Det er en god del nærbilder av mennesker som virkelig er surt å se på og at den venstre skulderen går igjennom kappen men det er bare småting som veldig få faktisk bryr seg om.

Gameplay:
Slåssesystemet i dette spillet er også noe helt for seg selv, at du kan ta våpen fra fiendene dine og at du gjør utrolig mange syke kontre drap er virkelig noe å kose seg med foran tv-skjermen, det er virkelig noe der inne for alle, men det er fortsatt veldig enkelt, vaktene gir egentlig ingen motstand, selv om de er bedre en eneren så er de fortsatt null match. Klatringen blir omtalt å være gammel og kjedelig, men fra mine egne erfaringer med spillet så er parkouren til Assassin's creed serien den store håndskriften og hvis du forandrer den så forander du hele spillet klatresystemet i AC2 er noe alle liker, og denne gangen kan du faktisk svømme!

Holdbarhet:
Det er mange gøye og litt tvilsomme side-missions som gjør at du kan holde på spillet mye lengre en på eneren, det er så mye å utforske og ting å samle slik at det kan fort gå et par uker før du føler at du har rundet spillet. Du har jo den cirka 18 timers lange storyen men du har også en god del ekstra timer med å bare løpe rundt å ha det gøy i spillet, og med noen side missions på kjøpet så går det fort mange timer før du gjør neste story-mission, så holdbarheten er et av AC2 sine største pluss!

Historie: 9,0

Lyd: 9,5

Grafikk: 9,0