WWE Smackdown vs Raw 2009

THQ kom i 2009 med spillet Smackdown vs Raw 2009 featuring ECW. Alle fans av wrestling kjøper dette spillet i like stor forhåpning hvert år . Men dessverre dette året har THQ ikke slått hardt til.

Spillet inneholder en storyline som heter "Road to Wrestlemania" En storyline hvor du kan velge en av 5 karakterer og kjempe din vei mot en bilett til Wrestlemania. Du skal gjennom en del kamper for å komme helt til enden. Storylinen begynner bra med Wwe authentiske introer, lysshow og pyroteknikk. Dessverre kan man ikke si det samme om selve kampen. Det blir rett å slett for ensformig når du skal slåss i de samme kampene om og om igjen med de samme taktikkene. Selve gameplayet er kjedelig og du har liten frihet i hva du kan gjøre med gjenstander du finner under ringen. Selvom det er gøy å slå en hammer i hodet på The undertaker blir det kjedelig når du gjør det femten ganger. Spillet introduserer såklart nye metoder for å knuse ting med motstanderen, som å tenne på bordet for du kaster motstanderen gjennom. Men her og blir det kjedelig siden du faktisk ikke kan kaste motstanderen gjennom, men bare brenne han på kanten. Det er slike små detaljer som gjør spillet litt kjedelig når du spiller alene. For blod fansen er dette spillet uansett en morsom opplevelse, alle drømmer om å stå i ringen i en tag team match med john cena å banke opp motstandere med King og Jerry Lawler i kommentator boksen.

Grafikk:
Grafikkmessig er spillet bra! imponerende karakter design som gjør at du virkelig føler bevegelsene dine, impakt grafikken gjør at du kan høre og se godt hvor vondt motstanderen får når du kaster han hardt ned i matta. Du har fortsatt fans av papp bare med et litt mer avansert design. 7/10

Exhibition:
Det er her alle wrestling spill skiller seg ut, du kan lage din egen karakter med ett helt eget moveset og egen intro med personlig lysshow, sceneshow og pyroteknikk.

Min konklusjon er at Smackdown vs Raw 2009 er et spill egnet for å spille med kamerater eller venniner. Det er gøy å lage hver sin personlige figur og banke hverandre til blods! Men THQ og yuke's klarer desverre dårlig å levere dette som et singe player.

Samlet karakter: 7.7/10
1
2