Rock Band 2

Skrevet av: tteig   2010-02-15

Rock band et som fokuserer på instrumenter til et helt band, har endelig kommet i hus. Mitt førsteinntrykk var "Wow" så rått. Der jeg satt og spilte eye of the tiger på expert. Følte jeg meg som en rockstjerne, notene rullet forbi, mens jeg satt og nøt det.

Rock Band 2 har gjennomgått mange endringer siden det første Rock band, blant annent kan man nå dra på Turne alene uten andre bandmedlemmer, men man kan selvfølgelig la en Trommer eller en vokalist droppe inn og spille når man har besøk. Låtlisten er betraktlig forbedret og inneholder hele 84 låter som er B.L.A: One Step closer, Visions, Eye of the tiger og Where did you go For å nevne noen.

Instumenter

Instrumentene er forbedret siden sist (selvfølgelig).Først Gitaren, gitaren har fått en forlenget strumme-bar som gjør att det er mye enklere og rock løs uten å miste Strumme-baren. Nøyaktigheten har også økt betraktlig og gjør att overdrive er lett som en lek og aktivere, layoutet er det samme som før men gitaren føles mer romslig ut når man bruker den. Trommene er mye bedre enn forrige gang, trommene i Rock band 1 var høylytte og vansklige og treffe. Trommene i Rock Band 2 er mye mer tyst, og lager nesten ingen lyd når du spiller. Det er også større ålass mellom trommene som gjør att man kan strekke ut armene enda mer. Mikrofonen er sånn ca. den samme som før bare med ett nytt stempel på.

Moduser

Modusene i Rock band 2 er nytenkende og noen er oppusset. World tour er sekjonen der deg og bandet ditt drar på turne og rocker verden. Man bygger opp bandet sitt fra begynnelsen og kjøper seg klær og instrumenter og låser opp sanger, spiller set eller bare nyter og spiller med venner. Drum trainer er en seksjon hvor du kan øve på trommebrekk som godt kan overføres til virkelige trommer samt å ta Freestyle med forskjellige trommetyper som:Trash trommer, Vintage trommer, Rock band 1 trommer.

Layout

Layoutet er like rent, pent og oversiktig som i enern. I midten er notekartene på siden er Rock-o-meteret og i hjørnet er poengsummen din. Grafikken slår gjennom og gjør att alt ser fantastisk bra beklagligvis er ikke grafikken videre bra og Harmonix kunne gjort bedre på dette området.

Rock band 2 er et spill som alle som er intresert i og ha det gøy liker og feste og chille med venner burde skaffe seg. Det er knallgod underholdning og skaffer deg 10-timevis med moro.

+En masse bra låter, utfordrene, hauger av moduser. Suveren underholdning og utrolig moro. Utrolig bra band følelse, fet grafikk, gode og mange sanger, bare rett og slett pur morsomhet!

- Blir kjedlig etterhvert hvis du spiller alene.