Facebreaker

Skrevet av: ad0132   2010-06-19

FACEBREAKER
EA Freestyle nye boksespill, Hardtslående mesterverk, eller nokk et dårlig spill som blir slått på K.O?

ANSIKTSKNUSER
Facebreaker har egetlig ikke noe historie. Det hele handler om og slåss for og vinne belter, få nye plasser eller nye figurer. Det som dog er en god nyhet er at man ikke må vinne historien for å få nye personer. Det er nok og spille på Brawl. Og persongalleriet må være Facebreakers største pluss. For her er det mange...Eh.. Frodige personligheter. Blant disse er: Steve, en feit ninja som er kjempegod på WoW. Socks, som ser ut som han nettop er utskrevet fra galehuset, han går nemelig med en tvangstrøe som genser og leker med sokkedukkker. Det går foresten også og låse opp viki, som er en ape. Så jeg må bare gratulere EA for galleriet deres. Men der slutter det meste av gratulasjonene.

IN YOUR FACE
Gameplayet i facebreaker er mildt sagt forferdelig og har ingenting med ferdigheter og gjøre. Her er det vilt knappetrykk som gjelder. Det er en knapp for lavt slag og en for høyt slag, så det gjelder og hamre løs på disse. Det går selfølgelig an å blokkere, men det er lett og knuse blokkeringen med et sterkt slag. Disse sterke slagene er alt for lett og bruke og blir dermed brukt alt for ofte. Noe annet som jeg vegret meg over var disse "spesiele evnene" som noen har. Steve kan foreksempel forsvinne i en røyksky, for så og dukke opp rett foran motstanderen sin og slenge han bort så motstanderen blir svimmel og ikke kan bokse på en stund. Sånt hører hjemme på et sirkus og ikke i en boksering! I tilleg til K.O er det en annen måte som du kan vinne på, en Facebreaker som er et superangrep som du vinner av uansett. For og utføre dette er det et lite meter i hjørnet som må fylles helt opp, dette fylles opp ved og hamre løs på motstanderen din. Det er for lett og fylle meteret og dermed vinne kampen. Selv om selve facebreakeren ser kul ut ( Hver bokser har en forskjellig versjon) burde dette elemente også hvert fjernet. Det skal i tilleg nevnes at det hele skjer i nesten latterlig høyt tempo.

9...10! YOUR OUT!
Grafikken er så som så. Selve slåsserne ser ganske bra ut, og ringen ser ut som den skal. Men det skjer for lite utenfor ringen, det hadde vært bedre med litt ting i bakrunden. En av områdene er en flyplass, der er det mange muligheter, det kunne vært fly som kom inn og ut av hangaren, mekanikere som mekket fly, men istedenfor er alt dødt i bakrunden....Kjedelig. Før hver runde kommer det også en sexy bimbo ut med et skilt som hun ofte mister så man akkurat kan se inn i blusen hennes..... Dette er et spill på sex, men pokker heller det funker for meg! Ellers ser slagene ikke særlig realistisk og noen ganger armaene seg i de rareste rettninger.

DING!DING!
Lyden i Facebreaker er temmelig dårlig, hver gang du treffer motstanderen din kommer det et høyt smell som hører hjemme i tegneserier. Det er også veldig irriterende musikk i bakrunden, musikk som griller hull i hodet på meg. Det høres ut som en dårlig blanding av hip hop oh teckno! Stemmeskuespillet er også litt uinspirert, og den eneste som virkelig passer er Steve sin nerde-stemme.

Beste øyeblikk: Når du ser de tullete karakterene instrodusere seg!
Verste Øyeblikk: Når boksingen er like kjedelig som en episode av mot i brystet!

DOM
Facebreaker legger vekt på helt feile ting og glemmer og tenke på at dette faktisk er et boksespill! Så Facebreaker overlever på underholdnig, men hvis du leter etter et seriøst, engasjerende boksespill sp let vidre.

Pluss: Morsomme figurer, kule Facebreakere
Minus: Alt annet!

P.S: Spillet er testet på xbox 360.