Call of Duty: World at War

Treyarch er tilbake for å prøve å bevise at de faktisk har mulighetene til å lage ordentlige spill. Dette gangen befinner spillet seg i andre verdenskrig igjen. De andre spillene er ellers kjent som engelskmenn mot tyskere, som vanlig. Denne gangen sikter Treyarch mot stjernene når de satser på amerikanere mot japanere, og russerne mot tyskerne. Her ser man klart dilemmaet fra 1940-tallet. Hva kan vel gå galt?

Testet på PC og Online på ps3

Hele spillet begynner med en japaner som står over deg, klar for å skyte et fint skudd i pannen din. Dette var helt til gruppen din kom å reddet deg i det siste sekund. Du styrer Privat Miller og Dimitri, og de begge skal slå tilbake mot sin egen fiende. Du finner Dimitri velplassert i en fontene etter et bysenter masakre. Her møter man kjente og kjære figurer som en snikskyter som sikter etter den tyske generalen. Du får etterpå en jobb som går ut på å knerte han. Din russiske dukke som fortalte at alt ble forandret og at det var russerne som kom til å sparke inn dørene i tyskernes hjemland. Hadde han rett? Ja.

Takk for rettehjelp A to the H på introen og historie og deler av Grafikken

Grafikken i WaW er faktisk ikke like bra som sin spirituelle forgjenger, Modern Warfare, men noen deler av grafikken er faktisk ganske fantastiske. Mens andre ting ser bare helt feil ut. Våpene, personene og biler og sånt ser faktisk ganske bra ut, mens Landskapet ser bare helt blåst ut. Animasjonene er derimot mesterlig gjort. Jeg pleier å stå og se på generalen mens han kaster granater tilbake, og det er et mesterverk å se på. Dette er grafikkens beste lys. Grafikken får også ofte til ¨skummle¨sider hvor du ikke aner hvor du blir angrepet fra.

Lyden har både gode og dårlige sider. De gode er blandt annet lyden av japanerne når de kommer klar for å stikke deg ned, mens de dårlige varierte stemmeskuespillet er bare grusomt. Rockemusikken har det vært mye blandete meninger om. Noen mener at det er et dårlig tiltak mens andre digger den og blir fort oppgiret av den. Musikken i spillet i tillegg til Rockemusikken kan bli veldig rolig som plutselig blir om til rockemusikken samtidig som kommandanten roper ¨Ambush¨ så da er det tid til å se rundt seg etter tyskere eller japanere.

Gameplayet i Call of Duty serien er overskryt etter suksessen Modern Warfare, men den er ikke så ille som andre som ikke likte MW skulle ha den til å bli. De har fått til et lite Mini Game kalt Nazi Zombies som blir savnet i MW2. I tillegg til Nazi Zombies så får du en sjangse å redde deg selv når du blir hoppet på av en hund eller har en Japansk soldat over deg med en Banjonet klar for å stikke deg. Om du er rask nok til å trykke på en spesiell knapp så tar du et triks på han og kampen mellom deg og han er snudd.

Online Delen er kjedelig og uinspirerende. Jeg har bare giddet og spille et par kamper. Litt for mange noober der og jeg fikk maks killstreak reward på første forsøk i spillet. I dette spillet går levelsystemet opp til 65, pluss 10 Prestiger. Killstreak Rewardene er det 3 av. Radar, Airstrike og Hunder som går og tar alle som ikke er rask nok med rifla eller kniven. Etter alle mappackene ble sluppet ut så kan du spille maks 1 runde før en mappack map kommer opp og da blir du kastet ut med engang. Perks og våpen er det et helt ok utvalg imellom. Som sagt jeg spilte dette ikke så veldig mye så jeg aner ikke hvilket perks som er med.

Nazi Zombies og Campain delen er det jeg har brukt tid på, og Nazi Zombies er det morsomeste på World At War. Det virker litt for Arkade aktig men det er enda morsomt. Det er morsomt og spille det alene men bedre med mange online. Det går på Level der. Du har X antall level men jeg har kommet meg til level 10 ellernoe sånt. Det går på poeng som du kan få nye våpen du kan ta zombier med eller låse opp nye rom for å skaffe flere våpen eller bare for å plage teamkameratene dine som sliter nok fra før med de som er der.

Konklusjon
Call of Duty World at War er ikke så ille. Online delen var skuffende, men historien til spillet var faktisk ganske morsom og spille. Nazi Zombies var det beste i spillet. Et kjøp for alle som er ute etter et veldig bra andre verdenskrig spill som ikke innholder Engelskmenn mot tyskere som det alltid har gjort. Her er det litt mer variasjon. Tyskere mot Russere og Amerikanere mot Japarnene. Det er ganske anbefalt for alle som liker andre verdenskrig og bare tenner på våpene deres.

Historie - 9/10 - Digger historiske trekk og historien fant jeg bra med engang. Litt kort da

Grafikk - 7/10 -God animasjon, men ikke helt perfekt

Lyd - 8/10 -Veldig bra lyd, men de kunne ha forbedret det med bedre stemmeskuespill