Batman: Arkham Asylum

Broooom!!! Batman hiver seg løs på girspakken, og setter på turboen. Like etter kommer han til porten, som fører han inn til Arkham fengsel! Så blr det svart og vi hører en liten nifs latter... I neste scene er han der, fra tegneserie til spill. Joker står med et stort glis, som vanlig, men hvorfor vet vi ikke enda.. Plutselig møter et diggert monster, som er over normalgrensen.. Inn i heisen og opp til et rom Batman ikke lenger kan følge etter... Batman misliker forrvirringa, og alt som er oppi hodet hans nå. Smekk!! smekk!! Boom!! Joker er løs etter å ha dengt de tre vaktene!! Batman knuser det «skuddsikre glasset» og følger etter!!

Batman er et spill, som er tålmodighetskrevende, men mye action bak hvert hjørne gjør dette til et av de beste spillene året 2009 hadde og by på.. Krevende, detaljerikt og spennende..!! Det ble ingen tvil om hvilket spill jeg ville skrive om som min første! Så skal gjøre så godt jeg kan med passe lengde.!! Skriv gjerne kritikk og ros!!!

Grafikk:
Grafikken i Batman er detlajerik samtidig som den har en luftig konsistens, som bare får meg til å smile. Den er lekker, og vaktene er pusset opp siden det forrige spillet fra Warner Bros! Himmelen er trist men forsatt rå detaljert. Et lite minus er han krokodillemannen i sumpen der.. Han ser ikke bra ut, for ansiktet hans er nesten borte på grunn av den digre munnen. Det ser jo bare dumt ut synes jeg!

Historien:
Historien er toppers med noen smutthull inni blant, som jeg har funnet ut av etter vært. Historien starter veldig lett med at joker er fange, og slippes fri og tar over Arkham, og Batman må stoppe han.. Helt vanlig og grei start, som byr på mye snadder utover spillet. Den har også fine dialog samtaler, og spenningstopper inniblant. Men så må det alltid være noe ekstra, for å forlenge spillets varightet. Og det er Riddlers trophies challenge, som fungerer helt fint, og passe utfordrende. Historien har ikke alltid vært på topp i Batman spill, men her leverer de på det fulleste!!

Spillfølesen:
Spillfølesen i spillet er heller ikke noe dårlige greier.. Du lever deg såpass inn på karakteren at den biten holder akkurat. Slåssinga er standard med noen ekstra superslag og mixer. Det å snike seg blir det litt for mye av det gode synes jeg.. Men nå kommer kritikken!! Detective mode er moro i starten, men når du tenker deg om senere så bruker man det mer enn over halve spillet..!!
Det er utrolig kjedelig på slutten, etter hele den tida du har brukt den så må du bruke den igjen! Rett og slett bra saker med noe vrøvl de kunne holdt seg unna!

Total innrykk:
Mitt inntrykk av spillet er meget bra. Og det er et spill jeg anbefaler veldig mye, og det er heller ikke så dyrt etter et år med støvlegging. Mitt eneste dårlige inntrykk, at det ikke var moro med den relativt dårlige slåssinga. Så det som gjør at jeg putter detti på en 9'er er slåssinga og detective moden.. Takk for at du har lest min aller første annmeldelese her på GR. Etter et år så har jeg også gjort det!!

Med vennlig hilsen Sommerstad97

Konlusjon:
Grafikk: 10/10