Battlefield: Bad Company

Battlefield serien har alltid hatt gode kvalitets spill, men de har aldri brukt en velfungerende historie utenom i feiltagelsen Battlefield: Modern Combat på Playstation 2, og nå har DICE, de svenske utviklerne boikotte PC, og tatt for seg Xbox 360 og Playstation 3. De har laget Battlefield Bad Company. You are in Bad Company now.

Kriminel bra historie
Preston Marlow, det er figuren du spiller, du har gjort en ukjent forbrytelse som du ikke får vite om. Preston fikk valget mellom å gå i fengsel, eller gå i militæret. Det dumme var at han ikke viste at United States of America var i en liten hemmelig krig med Russland. Du får møte tre andre personer som du skal være i gruppe med. Sweetwater, en nerd-aktig person som ble sendt etter han haket en data som tilhørte U.S.Army. Haggard, en person fra Texas som er sprenge, og skyte-gal og han ble sendt i millitæret etter han sprengte feil ting, og til slutt Redford, eller Sarge, han er bare en person som tok ansvaret for å passe på at jobben blir gjort.

Dere skal angripe russere, for å svekke troppene deres, men det blir et annet oppdrag for gruppe 222 også kjent som Bad Company som sagt er en forbrytergjeng og en Sersjant. Haggard og Preston Marlow er veldig glad i gull, mens Sweetwater vil bare skaffe seg mer kunnskap, og Redford lengter bare etter en fiske-full pensjon, men for alt dette så begynner Bad Company å jakte på gull, rent gull. Den eneste måten å få tak i det er å holde seg inne på linje med de andre og gjøre oppdrag forså å drepe russere og leiemordere som har mottoet Acta non Vera som betyr «Action not words» som blir betalt med ekte gull, der har du grunnen til at de er trofaste enda.

Hva kan jeg si om lyden og grafikken? Perfekt kanskje?
Grafikken i Battlefield Bad Company er veldig bra ordnet, og jeg har enda ikke funnet en eneste grafikk-bug, samme med teksturene, de er veldig flotte. Animasjonene er nydelige og har mange forskjellige bevegelser, og våpnene ser veldig bra ut, dessuten så er spillet veldig åpent, så du har mye natur rett framfor deg nesten hele tiden, og jeg love deg det er fint å se på.

Lyden er også veldig bra og du har ikke den teite russer engelsken som mange spill har, her er det en grunn for å lære seg Russisk for å forstå alt de sier. Selv har jeg lært «Inkommende granat» er «Granada laosh» eller noe sånt. Det er også et greit stemmeskuespill på spillet, men våpnene høres litt ut som de er tatt opp i et lukket rom, men eksplosjons lydene tar igjen for våpenlydene.

Gull og ... Våpen
Det er en del ting å samle, som for eksempel våpen, eller gullbarrer. Du finner noen våpen på et X på kartet, mens gull må du bare undersøke masse hus. Det er mye å samle på, og du får ingenting for å samle alt utenom Trophies eller Achivements som passer bra for de som jakter på det, og siden kartet på banene du går på er ganske stor så får du mye å se etter, og kanskje du finner deg et nytt favoritt våpen noen sted. Det er også masse kule utstyr du kan bruke. Mortar Strike for eksempel som lar deg kalle inn et fly angrep, eller sensor granaten som viser deg hvor fiender gjemmer seg.

Det er mye kult i Battlefield, men det jeg digger mest er kjøretøyene som er over hele spillet. Alt fra tøffe firehjulinger, til store tankser, til raske båter, til store flotte helikopter. Japp, det er mye å velge mellom, men problemet er at noen gang når du dør så endres ikke det du har gjort, og om du knuste kjøretøyet ditt og du «Spawner» en stykke under målet ditt så må du nok gå et stykke som kan bli kjedelig, og i noen situasjoner så dør du om og om igjen, og bare for å si det så er ikke de tre vennene dine noe til hjelp fordi de er så dumme som en pappeske. Spillet er verd å spille igjennom flere ganger og det er ganske langt.

Tjoho jeg får en ny rank tjuefem ganger
Flerspillerdelen er det beste i hele spillet og gir spillet mange timer ekstra. Konseptet er i mellom to morsomme online moduser. Rush som er at du skal sprenge fiendelige gullbarrer eller beskyte deg mot de som skal sprenge din ekse full av gullbarrer, også har vi Conquest som er den klassiske «Capture the flag» Som handler om å kontrollere flag, og drepe masse fiender. Det er store kart, og mange kjøretøy for å ta deg fram fra A til B. Noen er raskere en andre, men gir ikke beskyttelse, mens andre er trege, men kan gi deg beskyttelse for skudd og eksplosjoner.

Det er også våpen klasser i spillet, 5 klasser, det er den typiske Assault som er laget hundre prosent for rett på angrep. Så har vi Demolition som er ANTI-TANK og er utstyrt med hagle, bazoka, og anti-tank miner. Recon er jo den klassiske sniper klassen som er utstyrt med en Sniper-Rifle, og pistol og den er kanskje den mest brukte. Specialist som er en nærangreps soldat type som har våpen som UZI og UMP, og sist men ikke minst min favoritt Support, dette er den størte poeng sanker klassen, og er utstyrt med LMG eller Light MachineGun, Healt Kit, Verktøy, og Mortar Stikke som er det samme som flyangrep. Det er også 25 ranker i spillet så du har mye å gå på.

Battlefield Bad Company er det beste First Person Shooter jeg har spilt på konsoll, og dette er et spill som slår sin ettergjenger ned i støvlene på både flerspiller og enspiller modusen. Lang historie, heftig grafikk, digg lyd er nok til å gi dette spillet den beste karakteren som går an. Dette burde bli et kjøp hos alle som ønsker en kjempebra spillopplevelse.

Delkarakterene
Grafikk: 10/10 - Herlig grafikk, mer er det ikke å si!

Lyd: 9/10 - Nesten perfekt lyd, men våpnene høres «Innesperret ut»