Call of Duty 4: Modern Warfare

Terrorister, russere, atombomber. Det er alt det kjente spillet Call of Duty 4: Modern Warfare handler om. Jeg har nettopp dratt på terrorist jakt, og funnet mer enn korrupsjon. Jeg har funnet atombomber, ødeleggelse, og selvfølgelig våpen. Jeg har tatt på mine engelske militær støvler og er klar for å marsjere mot terrorisme. Se hvordan det gikk her.

Amerika og England mot terrorisme
Du styrer en mann som blir kalt Soap. Da tenker du sikkert Soap, hva slags navn er det? Du er ikke den første til å spørre det. Captain Price, som er lederen av en patrulje, spurte det samme. Dere er super elite soldater som går på spesielle oppdrag, som for eksempel kapre en båt etter planer, eller gjennomsøke hus etter terrorister. Men det er ikke alt. Du styrer også en side-person som heter Jackson. En amerikansk soldat som er klar til å sloss, men han har en veldig streng sjef som får han til å gjøre masse sprenging og redding.

Men historien er å forhindre en atombombe katastrofe. Så det er litt spennende, men det jeg mener er litt nedtur er at spillet er veldig kort, og det blir veldig ensformet i oppdragene. Det er alltid det samme gjennomsøke hus, drepe fiender, trekk tilbake. Spillet foregår i Ukraina, og Russland som jeg vet om. Uansett om spillet er veldig ensformet så er det enda en veldig fin historie del så lenge den varer. Det er også en veldig tøff lastescene som du får se hva planen deres er og hvordan det skal gjøre det, og mange ganger ender det ikke sånn dere håper på.

Sniper over der? Hvor? Grafikken er bra der er han, og du hører meg bra også!
Grafikken i spillet er veldig bra, med gode teksturer, og tøffe animasjoner. Man kan se deilige animasjoner når du for eksempel springer etter en personer, så ser du han tar perfekte hopp oppover gjerder og legger seg perfekt ned, men allikevel så er dine animasjoner ikke så veldig bra, og det ser ikke så veldig bra ut når du skal klatre eller legge deg perfekt ned. Men uansett om grafikken er veldig fin i historien blir den noen hakk dårligere i online delen, men det er vanskelig å unngå. De perfekte animasjonene veksles med bare halvgode animasjoner som kan se veldig kronglete ut til tider, og de gode teksturene blir litt dårligere, så byttes noe av det godt framførte ut med glitcher som kan både gi mer moro, eller sinne. Men selveste utsende i grafikken er alltid bra.

Lyden er veldig bra, og det hyles ut både engelsk, amerikansk og russisk og andre språk jeg ikke aner helt hva det er men det er litt bra å høre at de er der, for alt jeg vet så sier de at de vil spise buksene mine. "Grøss". Lyden i Call of Duty 4 : Modern Warfare er veldig bra, men har sine problemer, da snakker jeg om lyd bugs, som for eksempel så kommer teksten opp når noen snakker og ingen lyd. De burde variere litt mer i stemmeskuespillet på fiendene, og noen av de andre NPCene.

Wow, det var en del våpen.
I COD4MW så finner du mange forskjellige våpen. Alt fra den letteste submachine gun til den tunge Light machine gun. Det er mange forskjellige våpen, men allikevel skulle de ha tatt litt flere hagler en hva de har. I online delen får du jo velge et våpen du vil bruke, og du finner fort en tøff favoritt. Selv har jeg funnet ut at jeg digger Light Machine Gun som heter RPD, et veldig kraftig våpen.

Kanskje den beste delen i spillet
Kanskje den beste delen i COD er Online delen, hvor du kan velge mellom en hau av forskjellige spill moduler. Og ikke bare det. Du kan gå opp i level helt til level 55, og da kan du gå i noe som heter Prestige Mode. Som starter alt på nytt bare at du får et lite merke hvor du hadde før et annet merke og det kan du gjøre opp til 10 ganger. Når du rangere opp til level 55 får du mange våpen og perks. Perks er en fordel du kan velge for å kunne feks springe raskere, eller få C4. Det er også lagt inn tre Killstreaks som du belønnes med å få radar, airstrike og angreps helikopter. Det er også mange baner du kan velge mellom så det er mye å gjøre i Call of Duty 4: Modern Warfare.

COD er en bra perle, men har sine mangler på enkelte ting. Noen ting på grafikken er ikke helt perfekt, og litt ublandet stemmeskuespill. Og Historien er litt for kort, men utenom det er det en god historie. Online delen er spillet største sterkhet med 550 level du kan ranke opp.

Grafikken - En fin grafikk, men har sine mangler - 8/10
Lyd - Veldig bra lyd, men har også litt mangler 8/10
Gameplay - Mange våpen å velge mellom, og det er litt collectables 9/10