Star Wars: The Force Unleashed II

Dette er en anmeldelse jeg skrev til en jobbsøknad som spillanmelder på VG.no. Siden det ser ut som jeg ikke får jobben legger jeg den ut her. Anmeldelsen skulle være på 350 ord så den er ganske kort

The Force Unleashed 2 Anmeldelse

Du trer atter en gang inn i skoene til Starkiller, Darth Vaders hemmelige lærling. Siden begivenhetene i Force Unleashed blir starkiller holdt isolert på kloningsplaneten Kamino hvor Darth Vader bruker han i ett forsøk på å klone jedier. Starkillers kloner hjemsøkes imidlertid av minner fra begivenhetene i det forrige spillet. Dette fører til at Starkiller rømmer fra Darth Vader for å lete etter sine gamle følgesvenner og for å gjenforenes med sin store kjerlighet Juno Eclipse.

Selv om premisset for historien kan høres spennende ut er presentasjonen av den ikke fult så vellykket. Starkiller bruker mesteparten av tiden sin på å virre meningsløst rundt uten noe spesielt mål. Karakterene er tomme og sjelløse og er der for det meste bare der for å skrike ordrer til deg over intercomen. Noen kjente karakterer fra star wars universet som Yoda og Boba Fett gjør en entrè, men disse er så korte og meningsløse at de godt kunne vert kuttet fra spillet fullstendig.

Det føles passe tilfredsstillende å slippe kraften løs på dine fiender og se dem fly veggemellom. Desverre er følelsen kortvarig. Det virker som imperiet har planlagt å kjede Starkiller til døde gjennom ren repetisjon, for du ender opp med å sloss mot de samme monotone fiendene igjen og igjen gjennom hele spillet. Det hjelper ikke noe særlig at store deler av det er alt for lett. Spillet prøver til tider å piffe opp kampsekvensene ved å sende større og mer robuste fiender på deg, men problemet er at du møter disse fiendene alt for ofte. Det er lett å kjenner oppgittheten stige når du akkurat har brukt 5 minutter på å ta ned en kjemperobot og møter 2 til når du runder det første hjørne. Fristelsen for å bare løpe rett forbi er stor. Da kan det nesten være en positiv ting at spillet bare er 6 timer langt.

Grafikken har ikke forbedret seg stort fra det første spillet. Videosekvensene mellom hvert oppdrag er pene, men selve grafikken i spillet ser en smule utdatert ut.

The Force unleashed 2 kan kort oppsummeres som et kort, lite tilfredsstillende spill med monotone kampsekvenser og mye repetisjon.

Karakter: 3/10