Killzone 3

Skrevet av: albaga   2011-02-26

Jeg var først usikker på om jeg skulle kjøpe dette eller Bulletstorm, men først måtte jeg spør om lov siden det var 18-årsaldersgrense. Pappa var skeptisk først men så fikk jeg lov heldigvis. Jeg bestemte meg for Killzone 3 siden mange sa at den burde jeg kjøpe o.sv. Den kostet tross alt 399- på elkjøp!

Killzone serien har vært imponerende så lang. Killzone kom først på playstation 3 og Killzone 2 kom ut på playstation 3. Den 23 februar kom Killzone 3 bare på Playstation 3. Vis dere likte de gamle spillene så MÅ dere bare kjøpe dette og hvorfor får dere vite i denne anmeldelsen!

Anmeldelsen kan innholde spoilers!

Spillet starter med at du står i en heis på vei opp til helghastenes base. Du styrer Sev fra ISA sammen med Rico en venn av han. Du går egentlig bare frem i tid for det begynner egentlig med at Rico drepte ledern til Helghastene, som ikke Sev likte. Plutselig så angriper Helghastene område og evntyret begynner! Narville er sjefen men ordrene som han gir til Sev og Rico liker de ikke og ikke jeg heller. Jeg brukte 5-6 timer på spillet så det er ikke så langt, men du får en god opplevelse. Du kan spille sammen med en venn i enspillerdelen også.

Grafikken var selfølgelig kjempebra. Det ser ut som om du ser på en film å våpnene og teknologiene til Helghastene var faktisk fint å se på. Omgivelsene, verdenrommet, tanks, bygninger og alt dette kommer du til å se somer så fint å se på. Du kan også se det på 3D, men jeg så det på 2D da. Du ser ting eksplodere, folk som dør og pines på en god måte. Du trenger ikke å være redd for å se dårlig skal jeg si deg. Før du starter spillet skal du justere lysstyrken til du ser et symbol som hjelper mot grafikken. Grafikken er ikke noe skuffelse!

Lyden er det beste jeg har hørt noen gang. Nydelig musikk med en gang jeg spiller første bane. Lyden av våpnene, folk som skriker når de dør(Online også), skudd er rett å slett nydelig å høre på bortsett fra da folk dør da vis ikke du liker det da. Når det gjelder stemmene til Helghastene og personene var de gode på hver sin måte. Lyden er veldig bra.

Banene er godt bygget opp og ting kan skje uventet her også. En bro kan bli ødelagt, maskiner sprenger o.s.v. Du finner jo deg på en annen planet så det er mye å utforske og prøve å finne trophier.

Gameplayet og holdbarheten var meget bra. Jeg er vant med COD kontollene så derfor valgte jeg de. Du kan kan knive fiendene dine i strupen, vri hode på dem eller presse øynene ut av dem. Også kan du jo skyte de da og hive granater som er vanlig i de fleste skytespill. Du kan også dukke i mens du skyer å lende deg fremover og skyte. Når du styrer en sniper også så kan du zoome ganske nærme å skyte de ved hjelp av opp pila. Når det gjelder våpner er det ikke mange av heller ikke kjøretøyer.

Onlinen er ganske så bra. Du har tre moduser: Geriljakrigen der de som har flest poeng vinner(Team Deathmatch) du har krigssonen der det kommer forskjellige ting du kan gjøre også er det operasjoner der du styrer ISA er helghastene til ta over o.s.v. Du kan også lage din egen klan og tag der du kan invitere venner o.s.v. Denne gangen så kan du velge vilke verdensdel du vil spille mot. For å kjøpe våpner og utstyr må du få oppblåsningspoeng. Du får påeng ved å fikse ting som kasser med ammo, helbrede personer, dobbeldrap, headshot, enda flere drap uten å dø o.s.v. Det er som ca. 5-6 baner du får spillt gjennom online som kommer tilfeldig eller så kan du velge. Det som skuffet var at det tok så himla lang til å starte en kamp.

Det er en modu som heter Botzone som er din egen spillmodus akkuart som en klan der du kan velge kart o.s.v.

Konklusjon:

Som jeg sa i begynnelsen av anmeldelsen vis du liker de gamle Killzone spillene så kommer du garantert til å like dette. Action og skytespill som du kommer til å kose deg lenge med. Jeg var skeptisk til spille først, men så ble jeg forelsket i det. Dette anbefaler jeg! Jeg tror også det kommer en firer etter det jeg så på slutten, men skal ikke si mer!

+: God grafikk, Nydelig musikk, god lyd, imponerende online, god holbarhet og god gameplay.

-: Tar lang tid før du starter en kamp, enspillerdelen kunne ha vært lengre, og litt få våpen føler jeg.

Grafikk: 9/10