Battlefield 3

Etter det å ha spilt Battlefield: Bad Company 2 også ha spilt Battlefield 3 så synes jeg Bad Company 2 er sykt dårlig. I Bad Company 2 er grafikken grei, kontrollen fungerer bra, men i Battlefield 3 er alt mye mer bedre. Battlefield 3 er et spill stått på toppen av lista mi lenge. Og endelig er det her med høy grafikk, mer kjøretøy og stilige våpen.

HISTORIE
I Battlefield 3 er du en marine soldat fra USA. Historien ligner litt på Black Ops sin historie. Bare at hovedpersonen ikke sitter i en elektrisk stol. Istedenfor sitter du i avhør med to CIA- agenter. Spillet handler om En terrorgruppe som vil spre kaos og frykt ved bruk av atomvåpen. Du skal finne lederen og stoppe gruppen før det er for sent. Spillet begynner mitt i handlingen, hovedpersonen som du er løper over veien og hopper ned på et tog i fart og hiver seg inn i toget. Her starter du å spille. Hovedpersonen heter Blackburn. Han og en annen som hetter Dena (en franskmann) er du igjennom helle spillet.
GRAFIKK
Grafikken er den beste jeg har sett. Fargene er tydelige og miljøene er nesten som å se ut av vinduet. Det er klarere farger på lys og skudd som fyker forbi deg enn det har hært. Miljøene varigere fra oppdrag til oppdrag. Kjøretøyene og våpnene har fått en oppgradering siden forgjengeren.

LYD
Lydene fungerer bra. Stemmene utrykker følelser og frustrasjon. Lyden av skudd, eksplosjoner og andre lydefekter høres ekte ut.

GAMEPLAY
Spillet er bra satt opp. Skjermen er ikke full masse ting som for eksempel: kart, livs- måler, våpen, skudd også videre. I Battlefield 3 er det ikke livs- søyle som det er i Assassins creed og God of War. det er en del nytt, men er også satt sammen av andre EA spill(Som Crysis, Medal of Hanor osv..). Det beste oppdraget med kjøretøy er når du skal fly i jagefly. Oppsettet er bra, og du får en følelse av å fly selv. Soldatene tåler ikke så mye som i Black Ops, men det gir mye mer mening og viser mere av slagmarken. Ingen sivile i området som kampene utføres.

Kontrollen er helt utrolig! Trykker på A- knappen hopper du over gelder og sandsekker på en annen og bredere måte enn i CoD- serien og andre skytespill. X- knappen er den du lader om ved som det er i alle spill. Y- knappen bytter du våpen med som får, du kan kun ha to våpen som det er med andre spill. Du skyter med RT og sikter LT som før. Med RB- knappen bruker du kniven og LB kaster du granater. Det er ikke flerrer enn en type grant du bruker(maks fire granater). Du løper med LS og dukker med RS(hold inne for å krype, enkelt klikk for adukke).

HOLDBARHET
Jeg ble litt skuffet over holdbarheten, jeg leste noe på Gamereactor for noen uker siden (før spillet kom ut) at Battlefield 3 skulle vare lengre en CoD- serien. Noe som de ikke har lovet oss. Dette var veldig skuffende, og jeg hadde sett for meg at det ville vare lengre enn det, det gjorde. men den er grei, men tre timer lenger kunne det vært.

MIN MENING
Jeg synes spillet fantastisk, som jeg har nevnt er grafikken nesten virkelig. Jeg har det spillet på Xbox 360, men vurderer å kjøpe det på Playstation3 etter jul. ulempen på Xbox er at det er to disker istedenfor en som det er på PS3 og pc. Pc versjonen vet jeg ikke osen er, men jeg liker ikke å ha spill på pc. Lager for mye. Ellers så er spillet et godt kjøp. Artige våpen, kjøretøy og god kontroll. Onlinen er bra, jeg tok en gallup på skolen min. resultatet ble en fjerdedel av di som har spillet synes at onlinen er bedre en CoD- seriens.

KARAKTER

Historie:10/10
Gameplay: 9/10