Star Wars: The Force Unleashed II

Oppfølgeren til det raskest selgende Star Wars - spillet noensinne er her. Jeg har slaktet diverse Stormtropper, og er klar til å sette karakter...

Da Star Wars: The Force Unleashed kom, vakte det stor interesse for både Star Wars fans og andre spillere. Det originale konseptet virket innbydende, og å leke seg med kraften var morsommere enn noensinne. Spillet ble raskt stemplet som det raskest selgende spillet Star Wars - logoen hadde sett, og det var ikke uten grunn. Nå har oppfølgeren, Star Wars the Force Unleashed 2, ankommet markedet. Står det like sterkt som forgjengeren?

I Star Wars: The Force Unleashed 2 spiller du fortsatt som Starkiller, Darth Vader`s hemmelige lærling, men denne gangen er du en klone av hovedpersonen fra det første spillet. Da originalen døde ved enden av eneren bestemte Vader seg for å klone ham, i håp om å skape den ultimate Sith - krigeren. Planen går dog ikke helt som den skal. Starkiller får snart minner fra originalens fortid, og husker to navn: Rahm Kota og Juno eclipse. Allerede minutter etter introen sløyer vi Stormtropper i vår ferd for å finne disse to personene.

Historien i Star Wars: The Force Unleashed 2 når dessverre ikke opp til det høye nivået forgjengeren lå på. Der vi tidligere fikk servert et episkt romeventyr får vi nå et under seks timer langt spill, hvor historien såvidt rekker å ta seg opp før den er over. Det hjelper kanskje en smule med de spesielle gjenstandene som er skjult i hvert brett, men ikke mye. Dette får spillet til å virke uferdig, og denne følelsen forsterkes av de mange bugsene som dukker opp i spillet.

Til tross for manglende holdbarhet er The Force Unleashed 2 alt eneren ikke var når det gjelder gameplay. De gamle kreftene er fortsatt tilstede, og med et perfeksjonert siktesystem er det morsommere å leke seg med kraften enn noen gang tidligere. I tillegg låses helt nye krefter opp etter hvert, og åpner for nye måter å ta ut fiendene på. Det eneste som ødelegger for dette er brettdesignet, som er lagt opp så og si rett frem. Dette gjør spillet veldig repetivt, dog det ofte blir voldsomt moro å kjempe mot de mange fiendene som dukker opp i spillet.

Men det er ikke bare Gameplayet i The Force Unleashed 2 som skinner. Også grafikk og lyd har fått en real overhaling siden det første spillet, og det ser ikke annet enn fantastisk ut på sitt beste. Men som nevnt tidligere finnes det også en god del bugs i spillet, og av og til kan det senke litt ned på den visuelle delen.

Alt i alt er Star Wars: The Force Unleashed 2 en solid, dog veldig kort, spillopplevelse. Man kan ha mye moro med spillet, men det blir altfor repetivt i lengden. Til tross for et flott gameplay kunne lucasarts definitivt ha lagt mer arbeid i dette.

Pluss: Av og til veldig moro, flott grafikk, stemmeskuespillet, opplåsbare gjenstander

Minus: Repetivt, dårlig brettdesign, bugs, lite variasjon, kort

Grafikk: 9