Killzone 3

Killzone3 er et spill som har mordriske fiender, brutale nærkamper, vakre landskaper, stilige våpen og tøffe kjøretøy. Jeg er ferdig med drepinga og er klar til å sette karater.
Jeg fikk Playstation3 til jul og det overrasker ikke at jeg fikk Killzone3 også. Spillet historie -delen begynner rett på der forgjengeren sluttet. Rico og Sev og resten av ISA forbereder seg på å reise hjem, men etter et kolossalt angrep må de trekke seg til bake. Etter seks måner senere blir leieren deres i skogen angrepet og Narville blir tatt for drapet av Visari, mens Sev finner fiendens nye våpen. En kanon som kan sprenge et menneske totalt!
Nå Sev og Rico prøver å redde Narville finner de ut av Stahl plan å bombardere jorden med dette nye våpenet han har utviklet. Stahl og general Bardshaw krangler om krigsplanene.
Grafikken i spillet er veldig bra. Det er veldig god designet, med de tøffe og imponerende detaljene som skaper selve brettet. Miljøene er svart imponerende og spennende og får deg til å føle at du en del av spillet.
Når det gjeller kjøretøyene er jeg veldig imponert over arbeidet som designene har fått til. De killer seg ut fra alt annet, de designet og våpen funksjonene synes jeg dette gjør spillet mer moro enn uten.

Lyden er genial. Lyden følger godt med bildet, det er ingen feil i det hele tatt når personene snaker. Lyden av eksplosiver, skudd og støyen fra kjøretøyene er ganske bra og passer godt til spillet. Jeg synes spesielt at stemmene til Helgastene er morsom og samtidig veldig skremmende til uniformen de bærer. Musikken er hører du nesten ikke, men det du hører er allikevel bra.

Gameplayet er blitt bedre enn det forgjengeren var. For eks kontrollen er blitt lettere å bruke. Du kan velge mellom to måter bytte våpen på, bruke trekant eller piltastene på D-paden. Siden du går ved tre våpen ville jeg brukt piltastene. For å finne ut hvor du skal kan du bare trykke på pil-opp, dette synes jeg er bra at det er en veiviser med i spillet. Nærkampene er forskelige uansett hvem du møter. Vist du trykker R3 eller L2 (kommer an på hva du bruker standard eller alternativ1) kan du kutte pulsen (foran eller bak fienden), stikke dem i øyet, mose hodet hans, eller knekke naken pån. Noe som ikke fungerer er liv-oppredningen. når du holder på dø kan patneren hjelpe deg, men det er dårlig med hjelp, noe som gjør spillet kjedelig. En aen ting er skjerm delingen når du spiller med en kompis, den er litt dum og ødelegger spillemoroa.
Pluss: Bra historie, god grafikk, kontroll, lyd, våpen og kjøretøy. Online er bra og har forskelige klasser. Tøffe Helgast drakter. Kan bruke noen kjøretøy på online. Kan spille i 3D og bruke PS Move.

Minus: For kort, dårlig lege hjelp. Kan ikke spille Coop online, noen bugs. Kan ikke endre på våpenet, vanskelig med Move.

Historie: 10/10
Gameplay:9/10