logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Uncharted: Golden Abyss

Uncharted Golden Abyss var det største oppslaget i fjor til Sonys PS Vita, som ble lansert i år. Bend studios har fått oppgaven å lage det nye eventyrlystene action spillet i Uncharted-serien, og endelig kom det i butikkhylende den 22.februar og her er min karakter.

En ting som skal sies liker du de tidligere spillene i serien så kommer du ikke til å bli skuffet. Golden Abyss byr på masse av action og spenning som tidligere bare på håndholdt konsoll. Historien i spillet er kjempe bra og er den lengste i serien(tror jeg?). Handlingen foregår i Sør-Afrika. Hvor det foregår en revolusjon i landet. Nate er som alltid på farten av en stor skatt, og får alltid problemene med seg. Han vil ofre alt for å hjelpe Chase en (kvinnelig arkeolog) med å finne ut av bestefaren hennes siste funn og hvorfor han forsvant. Det er en action fylt drama fortelling som graver seg ned i presjonenes følelser og tanker som tidligere i serien.

Den er veldig bra og blir aldri kjedelig. Det som er gjør at historien faller i smak er den gode oppbygningen av banene(brettene), som ikke bare presenterer landskapet godt frem, men også den klaffen som har noen av trekkene til serien selv. Som skygge-leggingen som i de tidligere spillene. Grafikken som er helt utrolig og er fantastisk og se på, og er det beste spillet til håndholdt konsoll med tanke på grafikken.

Med flotte og strålende farger er dette simpelt helt strålende. Kombinasjonen av skygge og farge blir råbra og er diggbar gjennom historiens gang. Med små detaljer som solen som går skinner på sitt sterkeste og med den flotte blå himmelen til vannets strøm i sjøen, gjør spillet herlig å spille.

Gjennom historien er ikke bare grafikken som gjør det bra. Lyden presenteres veldig bra. Kan høre smerten i stemmen og alt dette passer bra med bildet, og gjør spillet bra. Manuset er bra og er nøye planlagt. Tar i bruk kjenningsmelodien til serien i hovedmenyen og dette er ekstra bra. Nok en gang bruker utvikleren afrikansk folkemusikk og litt annet til å lagge spenning på toppen v kaka.

Det som gjør seg dårlig er spesialeffektene. Som med skudd-ild og alt innen for det er helt sur og har vert bedre. Noe er bra, men er for det meste så lite så og det merker du når du spiller.

Gameplayet er jammen ikke dårlig. Til tross av at Vita-en er stappfull av ny teknologi, har utvikleren tatt i bruk av alt den har å by på. Du kan bruke skjermen bak til å klatre i tau og bevege på gjenstander. Skjermen foran kan du bruke til og pusse bort sot og møkk fra gjenstander, og klatre opp over fjellvegger som er veldig praktisk. Den inneholder selvfølgelig SIXAXIS systemet (som en finner i en android mobil) som gjør det lettere å bruke sniper, ta bilder og så mye mer.

Du kan også holde Vita-en mot lys for å se hemmelige skrifter. Dette er skikkelig kult. Oppgavene er veldig morsomme og er forskjellige.(alt fra puslespill til å ta av trykk av hieroglyfer osv.)... Kampsystemet med å skyte og alt, er som før. Ikke alt da. For å lade om trenger bare og trykke på våpen-ikonet i toppen av skjermen. Det er det samme med å plukke opp våpen, ta bilder, finne skatter og hjelpe partneren din.

Det som ikke er så bra i spillet er nærkampene og bossfightene. Her brukes berøringsskjermen foran hor det kommer noen piller du må dra fingrene etter.
      Dette kan være både frustrerende og irritabelt.

Så er Golden Abyss et bra spill eller ikke?
      Jeg vil si at det er et godt valg om du har PS Vita fordi, det passe som nøkkelen døra. Bruker alle funksjonene til konsollen. Har en passene historie til serien, og er veldig langt og er full av utfordringer. Tro du vil like spillet. Løp og kjøp!

Pluss: historie veldig bra, bildekvaliteten er utrolig og inneholder likhets trekk fra serien, kontrollen veldig bra og tar i bruk alle funksjonene til konsollen.

Minus: spesialeffekter ikke så bra som tidligere, hater nærkampene og denne balanseringen over stoker. Bosskampene er selvfølgelig også ikke bra.

Grafikk: 9/10