Assassin's Creed II

Jeg hadde det ganske vanskelig å forstå spillet i starten. Er det Desmond du styrer så drømmer du om Ezio? Er du Ezio som ser fremover i tiden? Har du to identiteter? En på 1400-tallet og en i nåtiden? Hva skjer? Jeg har skjønt det nå og jeg skal forklare.

Du er Desmond Miles og du lever i nåtiden. Men du legger deg inn i en maskin som heter Animus 2.0 og blir "gjenfødt" som en av dine forfedre. I dette spillet blir du gjenfødt som italienske Ezio Auditore da Firenze. En snikmorder.

Du starter livet som Ezio når du er 17. Du starter som en helt vanlig gutt som løper ærend. Men en dag når du er ute og leverer brev for faren din så får han en uventet opplevelse. Når han kommer hjem så finner du ikke faren din noe sted, heller ikke brødrene dine. Du finner ut at faren din og de 2 brødrene dine har blitt bortført og er blitt dømt til døden. Det siste du får høre fra faren din er at du må finne snikmorderkappen som en gang tilhørte faren og prøve å redde dine 2 brødre og faren din. La oss gå til grafikk og gameplay.

Grafikken er utrolig. Kanskje ikke perfekt idag men spillet er jo produsert i 2009! Grafikken er jo helt konge for å være ett 3 år gammelt spill.

Det varierer også mellom natt og dag, morgen og kveld i motsetning til Assassin's Creed I der det kun var dag. Du kan se detaljerte skygger og på toppen av tårn o.l har du virkelig god oversikt over bydelen. Men det er noe jeg ikke liker med grafikken. Lyseffektene er ikke så gode og da blir det litt tamt. Men spillet er så gøy at det gjør ikke så veldig mye , men det kunne vært bedre. Det med at det er utsiktspunkter plassert rundt omkring i byene er genialt. Jo flere punkter du finner, jo mere detaljert blir kartet ditt. Og den fantastiske utsikten på toppen er verdt strevet med å klatre helt opp! Du kan nesten føle vinden i håret! Men så er det å komme seg ned igjen da. Men det har geniale Ubisoft tenkt på! "Tilfeldigvis" er det et digert høylass under de fleste utsiktspunkter. Sinnssykt artig å bare stupe ned!

Transportmulighetene er mange. Du kan jo løpe, men hvis du vil komme deg litt fortere frem kan du jo ri, du kan ta en gondol eller du kan betale noen ekstra floriner så blir du direkte transportert til byporten. (Gondolen er nok bare i Venezia men den må nevnes!)

Nå til angrepsmetodene.
Det er så altfor mange måter å angripe på med altfor mange våpen! Og det er jo positivt. Det er jo smeder rundt omkring i byene der du kan kjøpe kniver, sverd, slegger og lignende. Men hvis du finner noen kodesark og leverer dem til din gode venn Leonardo da Vinci(!) så kan han lage noe mere avansert til deg. Det er jo han som lagde Ezio's hidden blade som du kan gjøre luftangrep med. Det er så tøft med så mange forskjellige måter å angripe på! Jeg skal ikke røpe mere der.

Det er jo som sagt veldig mye å gjøre i dette spillet. Hvis du ikke vil gjøre oppdrag hele tiden kan du jo leke deg litt omkring i byen, prøve å finne utsiktspunkter eller løpe om kapp med tyver. Eller du kan banke opp menn som har vært utro. Du kan kjøpe skattekart og prøve å finne noen skatter. Det er så mye du kan gjøre utenom oppdragene. Og det er så mange byer å besøke. Det er jo ett fantastisk spill!

Kort oppsummert:

Ett veldig bra spill med en fantastisk bra historie. Det er veldig billig nå siden det kom ut i 2009. Verdt å kjøpe!

Medlemsanmeldelser16