Skate (2007)

Skrevet av: AvAtArA   2008-01-04

En venn og jeg skulle bruke kvelden med å gå på kino, spise på mc donalds og kose oss:P Vi stakk innom Spaceworld og jeg fikk tilfeldigvis øye på Skate som jeg ikke trodde kom ut før en uke senere... Det endte med at vi gikk hjem og satt foran TVn og spilte Skate til 3 om morgenen.

Jeg hadde lenge lyst på et skate spill men syns Tony Hawk spillene var litt overdrevent urealistiske, selvom det ikke trenger å være realistisk for å være gøy. Så kom Skate:D Første jeg så om Skate var et intervju med en av skaperne hvor han fortalte at man blir sluppet ut i en stor by hvor man var fri til å skate rundt. Og det kan man. Drit stor by som består av fire hoved omeråder: Suburbs, The Res, Old Town og Down Town. Personlig liker jeg best Suburbs som består mest av parker og bolig omeråder. The Res består av lange gater og bratte bakker. Old Town er et veldig vakkert sted med gamle byggninger og slikt mens Downtown er omringet av mer moderne byggninger som skyskrapere og slikt. På begynnelsen virker ting veldig stort, selv ble jeg aldri ferdig med spillet (kom ikke langt engang) og brukte bare spilletiden min på å skate rundt som var utrolig gøy.

Spillemåten på skate er unikt og veldig lett å bruke. Trenger ikke noen hoppe knapp her nei. Man bruker joysticken til det. Man lærer nye triks mens man spiller gjennom spillet både ved å lære av pro's eller ting du ikke visste gikk an engang. Det er mennesker og biler i Skate forresten, men de virker livløse og kjedelige. De er mest hindringer. Det er også noen "no skate zones" hvor det er forbudt å skate. Det betyr ikke at du ikke kan skate der men bare at det er vakter på omeråde som vil jakte på deg hvis de får øye på deg. Mye moro å stikke fra de.

Historien kjenner jeg ikke mye til siden jeg ikke har spilt hele men tipper på at man blir en kjent skater eller noe:P Det er noen sidemål som å klarer spesielle ting innen en viss tid eller eie et sted (få rekord med poeng på et visst bra skate spot).

Det er nydelig grafikk forresten, hvis det ikke er sagt.

Hoved tingen for meg når jeg skal gi et spill en karakter er følelsen og opplevelsen når man setter seg ned å spiller spillet. Er dette gøy? Ja, men ikke en 10'er gøy. Etter å ha spilt spillet lenge virker ikke byen så stor lenger, triksene er fremdeles kule men gir ikke samme feelingen når man klarer noe som man uansett har klart hundre ganger før.

PS: Hvis dere ser på min Xbox Live profil så har jeg bare noen få achievements på Skate. Har kommet litt lengre på en annen profil, men ikke mye:P

Medlemsanmeldelser12
Samlet karakter: 8.6/10