Halo 3

Skrevet av: AvAtArA   2008-01-11

Believe. Uuuh!

Hadde ingen planer om å kjøpe Halo 3, det skjedde helt tilfeldig. Har ikke spilt noen av de tidligere Halo spillene bortsett fra litt hos venner, så jeg er ingen fanboy.

Singleplayer Campaignen var altfor kort. Ble ferdig med den på en dag!(Spilte mye den dagen:P). Men bortsett fra at den er litt kort så er den veldig spennende og actionfylt! Store omeråder som uansett hvilken retning man tar så virker det som om man kommer til riktig sted og man blir aldri helt forvirret om hvor man skal gå, som er bra for jeg hater å lete i evigheter etter neste checkpoint. Har hørt at det var visstnok litt for få "Wow!" moments i spillet men jeg syns det var en hel del av de. Det var noen mektig imponerende landskap og omeråder som var en fryd å spille i. Siste bane forresten (skal ikke si åssen den går) var drit bra! Det var det største øyeblikket på det spillet og noe jeg vil huske lenge.

Oppdragene går mest på å komme seg fra et sted til et annet og drepe noen fiender på veien dit. Man har mange, mange våpen å bruke, og man plukker alltid ut noen favoritter.
Blandt de så er min favoritt Gravity Hammer som er et kraftig melee våpen. Man føler seg pretty awesome når man hopper inn i en klynge med fiender og slår med hammern i bakken eller på en fiende og ser alt rundt deg fly av gårde:D Man har også mange tilgjengelige kjøretøy som man kan bruke hvis man har lyst til det eller hvis man har lyst til å unngå å dø:) Men uansett så er det vel pytt pytt for Master Chief å ta ned en tanks på close hold med bare henda. Eller hva med to tanks?

Historien er ikke noe spesielt. Man skal redde Cortana, et litt for menneskelig hologram. Men spillet ender ikke når man redder henne(jepp, det er en dame for some reason), for det skjer noe etter det. Men jeg sier ikke hva! Husker ikke nok til å si hva uansett...

Holdbarheten er bra, man kan alltids prøve å runde spillet på Legendary hvor man sliter helt fra første bane. Så er det et utrolig multiplayer og online system. Mange mods, bra baner pluss ranking system som jeg ikke egentlig tror har så mye å si bortsett fra at det sier litt om hvor mye tid du har brukt på Halo 3.
Og man kommer til å bruke en god stund på det.

Medlemsanmeldelser50
Samlet karakter: 9.6/10