Norsk
MEDLEMSANMELDELSE

Bioshock

Bioshock ble hyllet som et stort steg frem for "spill-som-kunst". Det er noe spillet absolutt skal ha med seg, det er at her er det aller meste på topp, stemning, visuelt både teknisk og artistisk.

Alt dette har du hørt før. Jeg vil snakke om mitt store problem med dette spillet, som rett og slett (ikke skrik nå) ødela spillet for meg.

Hvorfor lage et så fantastisk spill, som gir meg så mange muligheter, men utelukker muligheten for å faktisk dø. For at et spill som dette skal ha en viss vanskelighetsgrad og for å i det hele tatt være gøy, så må det være en slags dødsstraff. Det er noe som ikke eksisterer i Bioshock.

Jeg var mer enn hysterisk glad i spillet før dette begynte å gnage på meg, jeg var fullstendig inne i spillet, det trigget følelsene det skulle, helt til det begynte å gå opp for meg hvor enkelt spillet var. En WoW sammenligning er på plass: tenk deg at du kunne solo ta ned en elite mob uten noen som helst skill bare ved å sakte men sikkert slite vekk helsen deres, dø, resse og fortsette der du slapp.

Hvis de først skal ha et slikt system at du ikke kan dø, så burde de implementert så enkelt som at dersom du dør mens du holder på med en mob, så vil mobben resette seg med maks helse.

Det er noe som rett og slett dreper stemningen, det tar fullstendig vekk nerven i spillet ved at du vet at å ta ned en fiende er mer en øvelse i tålmodighet enn faktisk dyktighet. Du føler ikke lenger overlevelsesinnstinktet i spillet.

Medlemsanmeldelser28
Samlet karakter: 9.1/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10