Untold Legends: Dark Kingdom

Skrevet av: Waste   2008-03-26

Kongeriket er blitt forpestet. Tiden er inne til å gjøre det som alltid må gjøres. Sett deg ned slå på konsollen din, og trykk i vei. Det er nettopp dette man må gjøre igjennom hele Dark Kingdom. Dark Kingdom angår et kongerike som er blitt forpestet og spesielt kongen som sitter på tronen som ser dårligere og dårligere ut for hver dag som går. Det er her du kommer inn i bildet og skal velge mellom tre karakterer, dette er; Warrior, scout eller mage. Det som er så rart ved dette spillet er at det virker som om utviklerne av spillet er mest fan av Mage selv. Magen virker mye bedre enn alle andre karakterer da han tilogmed er "ranged" ved vanlig angrep som gjør ting til fordel får han, siden alt du må gjøre er å trykke X så gjør flammeballen resten for deg (inkl. sikte).

Grafikken er heller ikke særlige imponerende og kameravinklene er vonde. Ting står for nærme kameraene så det er nesten umulig å se hva som skjer til enkelte tider. Lyden ligger med en alt for høy reverb så det skurrer omtrent uansett har man spillet med høy lyd og det skjer masse samtidig.

Historien virker også meningsløs for den eller de som spiller spillet og dialogene er nesten verre! Glattheten og "smooths" moves til personene igjennom dialoger er noe av det verre jeg har sett på lenge. Alle ting ved spillet blir for klisje aktig for meg, og jeg så egentlig masse frem til å spille dette, helt til jeg satte inn spillet i Playstation 3'en min og hadde spilt i 3 minutter.
Spillet er verdt å spille på en måte, og det er det som er grunnlaget for karakteren også, det er at det er verdt å spille sammen med en venn siden det er co.op mode inkludert i spillet, samt online.
Det er også så klart minuser ved multiplayeren, og det er blant annet at det er ingen måte man kan faktisk se spiller nummer 2 i noen av filmene, de har tilfeldigvis bare plukket ut de andre heltene til å stå i bakgrunn når du prater til andre, eller faktisk dem, om hva som har skjedd, selvom de kanskje også har vært der.

Finner du spillet til 200 kr og har en venn og spille det med, kjøp det!, men ikke ellers.

Burde heller se på:

Baldur's Gate Dark alliance 1 (Xbox, PS2)