Murder Mystery 2

Murder Mystery 2

Hvis de leter etter et lik til Murder Mystery 3, vil jeg gjerne melde meg frivillig etter dette.

Vi ville være idioter å trykke play på en ny Adam Sandler-film og har høye forventninger i dag. Mens de merkelige Uncut Gems kan bli funnet der ute, oftere enn ikke Sandler-opplevelsene i moderne tid er i beste fall en unnskyldning for oss å drepe 90 minutter og for skuespilleren og vennene hans å dra på ferie en stund. Murder Mystery fra 2019 passet perfekt inn i den nisjen for meg. Det var en uangripelig, enkel, komedie som ikke spurte for mye av publikum, og det ga dem heller ikke mye av en grunn til å forvente mye av det.

Når jeg gikk inn i Murder Mystery 2, forventet jeg stort sett mer av det samme. Igjen, å sammenligne denne filmen med anstendige komedier eller mordmysterier virker ikke rettferdig, men likevel føles Adam Sandler og Jennifer Annistons andre utflukt som Nick og Audrey Spitz mye mer som en slog enn deres første.

Etter å ha løst mysteriet med den første filmen, starter Nick og Audrey sitt eget private detektivbyrå. Det går ikke bra, da de ikke ser ut til å være for dyktige til å faktisk finne ut hvem som står bak en forbrytelse uten å kløne rundt i en time først. De innser at de trenger en pause, og får en telefon fra Maharaja, vennen deres fra den første filmen, som inviterer dem til en vakker øy hvor han skal gifte seg. Etter noen dårlig handlede introduksjoner til vår tilbakevendende rollebesetning og nye tillegg til Murder Mystery 2, kommer vi endelig inn i mysteriets kjøtt, etter kidnappingen av Maharaja.

Murder Mystery 2

Det tar nesten 20 minutter av en 90-minutters film å faktisk se vår eggende hendelse. Inntil da sitter vi bare fast med dårlig småprat, komedie som savner flere ganger enn den treffer, og en av de mest åpenbare unnskyldningene for en ferie jeg har sett i en Sandler-film. Det er ingen grunn til at denne øya skal inkluderes i handlingen, for umiddelbart etter kidnappingen blir vi sendt til Paris for resten av filmen. Dette kunne lett ignoreres hvis noe element i Murder Mystery 2 var verdt å se. Du blir ikke værende for mysteriet, komedien eller noe midt imellom. Et smil steg av og til i ansiktet mitt takket være noen av Sandlers vitser, men det klarer til og med ikke å være en film verdt å le av mesteparten av tiden.

Det er noen merkelige valg i denne filmen, men et som skiller seg ut er fokuset på action denne gangen. Det er mange flere kampscener, og det forringer mysteriet som du forventer å være i sentrum av en film som heter Murder Mystery 2. Uten å fordype seg i spoilere, føles det som om våre mistenkte blir satt på sidelinjen nesten så snart de blir introdusert, slik at Adam Sandler og Jennifer Anniston kan forårsake kaos i Paris og gjøre noen komedie-actionbiter som ikke fungerer på langt nær så bra som andre i samme sjanger. Fra det overordnede plottet til skrivingen av dialogen, skriker hver bit av Murder Mystery 2 latskap. Det var et solid mysterium i hjertet, en gang. Restene av den er der fortsatt, men det er ingen dedikasjon til den, og den er pakket inn i de siste fem minuttene i et dårlig forsøk på en vri.

Murder Mystery 2

Ikke at det er et sjokk for noen, men Murder Mystery 2 er ikke en veldig god film. Det er ikke engang en fin film. På sitt beste føles det som om du dreper tid. På sitt verste kan det få den tiden til å føles tregere enn noensinne. Selv med den merkelige gode linjen, er Murder Mystery 2 langt overgått av andre komedier, andre mysteriefilmer og mye av det Netflix har å tilby uansett. Denne kan bare anbefales hvis du virkelig har fått tid til å drepe. Og selv da er det sannsynligvis et bedre alternativ. Svak skriving, skuespill, plot, action og mer kombineres for å skape en film som lett ikke kunne ha eksistert hvis Adam Sandler ikke elsket ferien så mye.

04 Gamereactor Norge
4 / 10

0