Norsk
Gamereactor
nyheter

Namco kaster seg over Renderware

Det er allerede en lang og meget imponerende liste Criterion kan stille med, når de fra tid til annen offentliggjør navnene på de mange utviklerne, som bruker Renderware. I dag kan de altså tilføye et nytt firma på listen.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Det er allerede en lang og meget imponerende liste Criterion kan stille med, når de fra tid til annen offentliggjør navnene på de mange utviklerne, som bruker Renderware. I dag kan de altså tilføye et nytt firma på listen. Namco bruker nå Renderware.

Spill som Pro Evolution Soccer, Grand Theft Auto 3 og Burnout 2: Point of impact bruker alle Renderware - en såkalt middleware plattform, som gjør det lettere å få et overblikk over hva man faktisk kan med den enkelte konsoll, og som forenkler det harde arbeidet med å få en prototype av spillet på beina. Nå kaster Namco seg over Renderware, og uttaler at de to neste spillene som er under utvikling i den amerikanske avdelingen, vil bli laget med Renderware.

Firmaet har tidligere brukt middleware, men kun i form av kode fra andre in-house produkter - altså spill som Namco selv står for. Første tittel med den nye Renderwaren forventes å være Maximo 2, som skulle være på trappene en gang i 2003.



Loading next content