Norsk
Gamereactor
artikler
Need for Speed: Hot Pursuit 2

Need for Speed: Hot Pursuit 2

GameReactor gir bånn gass og grisekjører sammen med utvikleren bak fortsettelsen.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Electronic Arts er klare med et lenge ventet kapittel i Need for Speed serien i høst - nemlig Hot Pursuit 2. Spillet har ikke bare high-speed racing å by på. Du er nemlig nødt til å unngå politiets innblanding, for å vinne løpet, og dette krever, at spilleren kjapt lærer seg noen fluktmodeller for å slå polititet.

Spillet har multiplayer, og spilleren har mulighet til å gradvis åpne nye biler og så bruke disse bilene på banene.

HQ

NFS HP 2 har fem forskjellige modes: Quick Race, Single Challenge, Hot Pursuit, Championship og den nye "Top Cop" mode for Xbox, Nitendo Gamecube og PC. Dette nye elementet gjør at spilleren kan få en karriere i UP (utrykningspolitiet), ved å delta som politi i mer enn 30 konkurranser. Hot Pursuit og Championship mode består også av mer enn 30 utfordrende racing konkurranser som må gjennomføres for å bli belønnet med nye baner, nye biler og nye bil oppgraderinger. NFS HP 2 inneholder mer enn 20 baner med bakgrunnsmiljøer som varierer fra dype skoger til sand dekte strandområder.

PS2, Xbox og Gamecube versjonene til også inneholde en multiplayer mulighet hvor to personer kan spille mot hverandre på en splitscreen. PC utgaven vil ha nettverk støtte (via LAN\internet og Direct IP) for opp til åtte personer. Gamereactor fikk forleden et intervju med folkene bak spillet, og her er hva de hadde å si om dette spennende prosjektet.

Dette er en annonse:

GR : Need for Speed var i sin tid et av de genre definerte spillene. Men med tiden er markedet blitt overlesset med spill, nettopp i denne genren. Hva fikk dere til å ville gjenopplive serien?

EA : Hot Pursuit 2 er fortsettelsen til Hot Pursuit, det mest suksessfulle spillet i hele NFS serien til dags dato. Vi ville gjenopplive og redefinere det mest suksessfulle spillet i serien. Det vi har gjort, er å ta fartsfølelsen fra det første spillet, og fokusere på banene, kameraeffektene og en helt ny fysikkmodell til bilene - så alt er løftet et hakk opp. Denne gangen er fysikken bedre enn noensinne før, og den ligger hele tiden og balanserer på kanten mellom realisme og arcade, for på den måten å levere et spill som får deg helt ut på kanten av setet ditt. Og Pursuit er selvfølgelig tilbake - det er en berg- og dalbane-tur full av fart og hesblesende politijakter på mer enn 12 forskjellige baner, fordelt over fire lokaliteter.

GR : Spillet inneholder noen av de mest interessante og dyreste bilene i verden, blant annet Ferrari, Porsche og Lambourghini. Betyr dette at bilene kan knuses til det ugjenkjennelige eller er dere rammet av de samme restriksjoner som alle andre?

EA : Vi har et utmerket samarbeid med mange av fabrikkene, som utvikler bilene som er med i spillet. Dette unike samarbeidet har gitt muligheten til å ha flere av de største drømmebilene i spillet, enn noen andre utvikler. Og ja, det betyr at vi også har fått lov til å ødelegge dem. Dette gjelder samtlige biler i spillet.

Dette er en annonse:

GR : Hva består egentlig hoveddelen av NFS: HP2 av. En career-mode? - en story -mode eller noe annet?

EA : Det er faktisk en hel del forskjellig modes i spillet. Fra Challenge, Hot Pursuit, Championship, Top Cop til Be The Cop mode. En av de viktigste tingene i spillet for oss er utvilsomt Hot Pursuit delen. Her kan man i en av to career-modes drønne igjennom 33 events, fra sted til sted, med politiet i helene. I hvert løp kan man vinne henholdsvis Bronse, Sølv eller Gull - disse fordeles ut i poeng. Så kan de brukes til å kjøpe nye biler og baner til Single-player delen. Det som også er fett med denne delen, er at spilleren selv kan velge hva han\hun vil oppleve, og i hvilken rekkefølge dette skal skje. På denne måten kan selv den helt nye spilleren være med, mens hardcore spilleren kan gå på oppdagelse etter alle de tingene vi har lagt inn i spillet.

GR : Styringen av bilene er i de fleste spill ikke tilstrekkelig. Enten så er den lett og ingenting eller så er den preget av å være ren simulasjon. Inntil videre er det stor enighet om at spillene Colin McRae og Gran Turisimo seriene har oppnådd en ordentlig styring. Skal Need for Speed: Hot Pursuit 2 være det tredje spillet som klarer dette?

EA : Vi prøver i alle fall å få bilene til å se kule ut og føles riktige. Vi vet godt at den eneste måten folk kan kjøre sånne glis, er i spill, derfor prøver vi naturligvis å gjøre opplevelsen så ekte å spennende som overhode mulig. Et eksempel på to biler som ser og føles forskjellige er blant annet Ferrari 260 Spider og Porsche 911 Turbo. Begge er nøyaktig like med originalutgaven. Ferrarien har en motor som gjør at den går fra 0-100 på ca 10 sekunder, og så ligger den med en maksimums hastighet på 160 Mph, den er også lett og luftig å styre. Porsche 911 Turbo går derimot fra 0-60 på ca.4.2 sekunder og kan nå en toppfart på ca 190 mph, mens den på 0-100 ligger omkring 9.2, men til gjengjeld er den så lett at ved de høye hastigheter er vanskelig å styre.

GR : Hvor mange baner er det lagt inn i det ferdige spillet, og hvor mange timers gøy vil en spiller få ut av det?

EA : Det vil være over 20 baner i det ferdige spillet, hvor noen vil være lengre enn 15 mil. Banene er fordelt på fire forskjellige områder i form av Tropical, Desert, Alpine og Mediterranean. Banene inneholder store åpne veier, med et utal av gjemte smuttveier, hvis disse brukes vil spilleren få en skikkelig off-road spenning. Alle lokaliteter er fylt med detaljer tatt fra virkeligheten. Når du så legger dette sammen med de mange underoppgavene som spillet har, så kan jeg love deg mang en time gjem ti Need for Speed: Hot Pursuit 2.

GR : Er det noen nye modes i spillet som ikke er sett tidligere og som dere er spesielt stolte over?

EA : Vi er veldig godt fornøyde med kameraene i spillet. Her har vi lagt inn en ny ting i gameplayet. Vi kaller dem for Zone og Kump Cams, de blir aktivert på tidspunkter i spillet hvor det virkelig går hett for seg, men de kan også styres av spilleren selv, så man kan orientere seg godt. Det er som tatt rett ut av Hollywood. Jump kameraet når bilen din virkelig drar på en flytur, det er dette kameraet som virkelig gir oss en følelse av å distansere oss fra de andre utviklerne.

GR : Alle spill i dag skal alle spill med muligheten for det, ha en multiplayer funksjon. Har dere lagt inn en sånn en i dette spillet, og hvordan funker den i så tilfelle?

EA : På multiplayer delen, har vi two-player delen "Be The Cop". Her lar spillet to spillere sette seg inn i en politibil, så de deretter kan dra ut på landeveien og opprettholde rettferdigheten. På PC vil det være mulig å spille online mot venner.

GR : Musikken er i de senere år, blitt en viktig faktor. Mange utviklere velger å inkludere bands i spillene sine. Har dere også gjort dette, og hvis ja, hvilke kunstnere kan vi forvente å lytte til.

EA : VI har faktisk fått tak i en del hotte talenter fra EA stallen. Så i det ferdige spillet kan fu høre tonene til blant annet: Bush, Uncle Kracker, Rush, Course of Nature og Hot Action Cops.

GR : Nå kommer spillet ut på så å si samtlige formater, her iblant PS2 og GameCube. Vil dette si at spillene er optimert til hvert enkelt system? Mane Xbox eiere klager jo over at de kun får PS2 versjoner med få rettelser?

EA : Vi kan berolige alle, vi lager ikke alle versjonene ut ifra PS2 versjonen. Alle formater vil være forskjellige på gameplay, grafikk og lyd området. De eneste som vil ligne litt på hverandre er GameCube og Xbox versjonene - men dette er kun på overflaten.

GR : Hvis du skal trekke fram en del av spillet, som spillerene bør kikke etter når spillet blir utgitt, hva ville dette være?

EA : Jeg tror faktisk at det kan samles i en setning. "Out the Cops in the hottest cars on the planet. In the Need for Speed world you don`t drive it like you own it, you drive it like you stole it!"

Relaterte tekster

Need for Speed: Hot Pursuit 2Score

Need for Speed: Hot Pursuit 2

ANMELDELSE. Skrevet av Steen Marquard

Black Box har vært en tur i de oljete garasjene, og gjenopplivet en ytterst populær del av NFS-serien. Vi gir bånn gass og anmelder spillet.

Need for Speed: Hot Pursuit 2 - screens

Need for Speed: Hot Pursuit 2 - screens

NYHET. Skrevet av Jon Andreas Bjerk

Som sagt, så er siste episode av Need for Speed på vei til nesten samtlige formater. Et av disse er Nintendo’s GameCube, og vi har nettopp fått en seriøs bunke screens som du naturligvis kan prøvekjøre innenfor.

Need for Speed: Hot Pursuit 2 screens

Need for Speed: Hot Pursuit 2 screens

NYHET. Skrevet av Jon Andreas Bjerk

Den nærmest legendariske Need for Speed serien får en tur til på nesten samtlige formater, når EA varmer opp til ville politijakter og gromme biler i Hot Pursuit 2. Vi har nettopp fått inn de siste screenshotta, og du kan gire ned og se dem her inne.



Loading next content