Norsk
Gamereactor
nyheter
Middle-earth: Shadow of Mordor

Nemesis-systemet ble laget for at folk ikke skulle selge Middle-earth: Shadow of Mordor -kopiene sine.

WB ønsket desperat å ha en viss gjenspillingsverdi i sine enspillersatsinger.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Hva gjør du når du er ferdig med et enspiller-spill? Du kan ta en runde til, men med mindre du virkelig likte historien eller har noen samleobjekter du har gått glipp av, er det ikke sikkert du synes det er verdt det. Hvis du har en fysisk kopi, kan du alltids få pengene tilbake, noe mange spillere av Batman: Arkham Asylum tydeligvis tenkte.

Det sier Laura Freyr, tidligere WB Games-direktør, som forklarte hvorfor Nemesis-systemet ble til. Ifølge en video på YouTube-kanalen hennes, innså WB at da flere spilte enn de som hadde betalt for Batman: Arkham Asylum, utviklet de et system for å sikre mer omspillbarhet for spillere.

Med begrensninger på hva Monolith kunne få til, var Nemesis-systemet løsningen som teamet kom opp med. Å la fiender ha sine egne historier og sitt eget personlige hat mot deg som spiller var noe helt spesielt, og det hjalp definitivt Middle-earth: Shadow of Mordor og oppfølgeren til å skille seg ut.

Det er derfor synd at Nemesis-systemet i hovedsak er låst til disse to spillene. Etter at WB sikret seg patentet, og deretter la ned Monolith tidligere i år, virker det usannsynlig at vi får se akkurat den mekanikken tilbake på minst et tiår.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Relaterte tekster

Se PS4 Pro-traileren for Shadow of Mordor

Se PS4 Pro-traileren for Shadow of Mordor

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Denne uken lanserte Sony den dobbelt så sterke utgaven av PS4, altså PS4 Pro, og blant de mange spillene som har fått en oppdatering for å utnytte seg av de ekstra...



Loading next content