LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Gamereactor
      forspill
      Wreckfest

      Next Car Game

      Hvis du savner de gode gamle destruction derby-spillene er det neste bilspillet fra Bugbear definitivt noe for deg. Vi har sjekket ut Early Access-versjonen.

      Abonner på vårt nyhetsbrev her!

      * Påkrevd felt
      HQ

      Det finnes racingspill som belønner den perfekte kjørelinjen, og spill som gjør det stikk motsatte. Bugbears Flatout bød derimot på begge deler, da det blandet Destruction Derby-liknende løp og vanvittig fysikk, med noenlunde realistisk banekjøring.

      Når vi sier Flatout tenker vi naturligvis på det originale spillet, og ikke de fryktelige oppfølgerne Flatout Wii og Flatout 3 til PC, som utvikler Team 6 produserte etter at de kjøpte opp serien fra Empire Interactive. Det var trist for oss alle å se på, men det gjorde nok aller mest vondt for Bugbear. De måtte stå på sidelinjen og se på mens seriens gode navn og rykte ble revet i fillebiter.

      Wreckfest

      Nå skal det sies at Bugbear selv ikke akkurat imponerte oss med Ridge Racer Unbounded, men de fleste lot tvilen komme dem tilgode da de presenterte det neste spillet sitt. Først og fremst fordi spillet, som fortsatt går under kodenavnet Next Car Game, gikk tilbake til Flatout-røttene.

      Dette er en annonse:

      Dette er nemlig ikke en prangende arcaderacer som spillene i Burnout- Need for Speed-seriene (ikke at det er noe galt med disse), men heller et spill laget for fansen. Kjernefansen. Uten press eller krav fra en utgiver. Spillet er allerede tilgjengelig for alle via Steam Early Access, og utviklerne fører en nær dialog med spillerne for å gjøre det ferdige produktet så bra som overhode mulig.

      Wreckfest

      Selv har vi kost oss med Next Car Game siden versjonen som ble sluppet i januar. Slik spillet ser ut i dag har løpene støtte for opptil 24 biler på asfalten (eller grusen eller gjørma) og takket være aggresiv kunstig intelligens er dette på mange måter et utilgivelig spill. Du får ikke noe gratis, og du må virkelig kjempe om de beste plassene. Samtidig kan alt skje underveis siden krasjingen og det omfattende fysikksystemet gjør dette til en voldsom opplevelse.

      Du må regne med en solid dose kaos. Bilene er konstant borti hverandre, og metalbiter og diverse bildeler blir fort en del av kjørebanen. Under sammenstøt bøyes og deformeres metallet på realistisk vis, alt basert på hastigheten mellom bilene som er involvert, eller eventuelt murveggen som stod i veien. Under et gjennomsnittlig løp er bilen din redusert til en slags rullende skrothaug innen du når mål, med mindre du kjører smart og forsiktig.

      Dette er en annonse:
      WreckfestWreckfest

      Det er nemlig mye å hente på å roe ned og prøve å unngå kollisjonene, selv om det betyr at du går glipp av noen episke øyeblikk. Du får vurdere selv hva som betyr mest for deg av krasjemoro og førsteplasser, men hvis du velger å kjøre smart oppdager du at dette er nærmere en simulator enn en arcaderacer. Misforstå meg ikke, dette er ikke en konkurrent til spill som Forza Motorsport 5 eller Project CARS, men du vinner heller ikke løp her ved å holde klampen i bånn hele veien fra start- til målstrek. Bilene har realistisk tyngde, og denne vekten må du ta høyde for mens du manøvrerer deg rundt banene. Enten du gjør det med en fet powerslide, eller ved å krasje deg gjennom bilene som ligger foran i feltet.

      Alt i alt har vi likt det vi har sett mens vi har testet denne tidlige versjonen av spillet. Det er ikke til å komme utenom at det er digg å smadre biler uten frykt for forsikringsoppgjøret, og sammenstøtene i Next Car Games føles tyngre, mer brutale og rett og slett mer solide enn i eksempelvis Dirt Showdown.

      Samtidig ligger det ikke så langt over på simulatorsiden at det går utover spillbarheten. Det hadde vært kjedelig hvis ett skikkelig sammenstøt hadde totalvraket bilen din, og Bugbear har gjort en god jobb med å tilpasse fysikken. Den største bekymringen akkurat nå er om utviklerne får lagt inn tilstrekkelig med innhold før lanseringen til sommeren en gang. Grunnlaget er definitivt på plass, vi trenger bare mer av det. Flere biler, flere baner og enda mer krasjing!

      Wreckfest
      WreckfestWreckfestWreckfest
      WreckfestWreckfest

      Relaterte tekster

      5
      Wreckfest 2019Score

      Wreckfest 2019

      ANMELDELSE. Skrevet av Daniel Andersen

      Gjørme, bilcross, kollisjoner og rockemusikk. Daniel har tatt en tur innom alt i Wreckfest på konsoll.

      1
      THQ Nordic kjøper opp to nye studioer

      THQ Nordic kjøper opp to nye studioer

      NYHET. Skrevet av Suzanne Berget

      THQ Nordic har utvidet ganske aggressivt i det siste, og nå har det kjøpt opp enda flere studioer. Det finske studioet Bugbear Entertainment (FlatOut, Wreckfest) har...

      1
      Se oss spille Wreckfest

      Se oss spille Wreckfest

      NYHET. Skrevet av Suzanne Berget

      Wreckfest har endelig blitt lansert for fullt på PC, etter flere år i Early Access, hvor finske Bugbear har justert og finpusset kræsjefysikken til det ypperste....



      Loading next content