Rangering av Shadow of the Earth Trees 10 Remembrance-bosser (og en hemmelig gjest)
Redaksjonens FromSoftware-nerder er i gang igjen. Hvilke av hovedbossene fra Elden Rings eneste utvidelse likte vi best?
Tekst: Troels Ryde Grann & Ketil Skotte
Massive Dag 2: Mener du at det ikke finnes glidelåser i Star Wars?
I den andre og siste delen av miniserien vår om Star Wars Outlaws dykker vi ned i teknologien bak spillet, og Ketil lærer om designreglene for Star Wars.
Dag 1 hos Massive Entertainment: Star Wars-skurkefantasien kommer til liv
Vi reiste til Malmö for å besøke studioet bak det første store Star Wars-spillet med åpen spillverden, og dro hjem med en hel roman full av notater og spørsmål.
Still Wakes the Deep
Med sine flotte omgivelser, groteske monstre og emosjonelle historie er The Chinese Rooms skrekkspill uunnværlig for alle skrekkfans.
Night Springs lover et radikalt skifte i tonen fra Alan Wake 2: "Det var ingen regler eller hemninger"
Ketil satte seg ned med en rekke Remedy-veteraner for å snakke om utvidelsen som nå er ute til Alan Wake 2.
Senua's Saga: Hellblade II
Ninja Theorys oppfølger forteller en rå, barsk og overraskende følsom vikingsaga på vakreste mulige måte.
Lorelei and the Laser Eyes
Simogos nyeste utgivelse er deres desidert mest ambisiøse spill og en umiddelbar klassiker i puslespillsjangeren.
Final Fantasy VII: Rebirth
Den andre delen av den mest ambisiøse nyinnspillingen i spillhistorien er her. Lever det opp til arven og dagens standarder?
Cocoon
Geometric Interactives debutspill er rett og slett den største triumfen for en dansk utvikler siden Inside.
Final Fantasy XVI
På overflaten er det vanskelig å kjenne igjen barndommens Final Fantasy, men bak det dystre ytre banker seriens hjerte sterkere enn på flere tiår.
Final Fantasy XVI er som en luksuriøs togreise, men i full fart
Square Enix kanaliserer Game of Thrones og Kaiju-filmer i like deler. Resultatet? Det mest lovende Final Fantasy-spillet på nesten to tiår.
PlayStation VR2
Sonys andre inntog i VR er et langt mer gjennomført produkt enn forgjengeren på alle fronter, men prisen og usikkerheten om fremtidig førstepartsstøtte risikerer å kaste en skiftenøkkel i verkene.
Horizon Call of the Mountain
PS VR2s store lanseringstittel er en solid VR-spin off, men helheten er mindre enn summen av delene.
Xboxs kommende indies tar oss til andre dimensjoner og langt ut i verdensrommet
Vi var der da ID@Xbox viste frem fire nye titler fra fire europeiske utviklere.
Kjeven min falt nesten første gang jeg så en Tallneck i Horizon Call of the Mountain
De første 30 minuttene av Horizons VR-spin-off sjekker alle de klassiske boksene og lover en solid og ødeleggende vakker opplevelse.
Vårt førsteinntrykk av PlayStation VR2
Vi tilbrakte en time med Sonys nye headset festet rundt hodet vårt. Her er vårt førsteinntrykk.
Forspokens kampsystem er spektakulært, men den åpne verdenen mangler identitet
Vi dro til Stockholm for å være blant de første til å spille Forspoken.
Vi snakker om Ghost of Tsushima med Nate Fox
Om ikke lenge kommer den siste store PS4-eksklusive tittelen. Vi tok en prat med Nate Fox om Ghost of Tsushimas brutale kamper, og den åpne verdenen man får utforske.
Arise: A Simple Story
Emosjonelt, vakkert, minimalistisk - vi anmelder Arise: A Simple Story.
Test: Oculus Quest
Det første seriøse alt-i-ett trådløse VR-hodesettet gjør opplevelsen veldig lettvint, men kommer også til kort på et par vesentlige punkter.
Vane
Friend & Foes debuttittel gjør mye riktig, men kommer ikke i nærheten av å leve opp til inspirasjonskildene sine.