Norsk
Gamereactor
forspill
Aqua Aqua: Wetrix 2.0

Preview av: AquaAqua: Wetrix 2

Tirsdag denne uken var vi på besøk i Vision Park`s lokaler i Oslo, for å få en presentasjon av SCI`s Aqua-Aqua til PlayStation 2.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt


Made in Japan
Tirsdag denne uken var vi på besæk i Vision Park`s lokaler i Oslo, for å få en presentasjon av SCI`s Aqua-Aqua til PlayStation 2. Tilstede for å gi oss denne presentasjonen, var SCI`s International PR Manager, Sam Forrest. En skikkelig entusiastisk fyr, og etter å ha spilt spillet i 6 måneder var han klart den rette personen for jobben. Over et bord dekket med snitter og julebrus, ble vi færst satt inn i spillets prinsipper og mål. I et hjærne av rommet stod en tv og lyste, med spillet på pause. Dette så veeeldig Japansk ut! Dette hæyteknologiske folket på den andre siden av kloden er kjent for sin entusiasme, når det kommer til spill av typen puzzles. Gjerne krydret med små rare karakterer, og i dette tilfellet, tilsynelatende uten verken mål eller mening for selve spillet. Det er ikke helt sant, for disse karakterene har en plass i bakgrunnshistorien til spillet. Yepp, dette puslespillet har faktisk en bakgrunnshistorie, uten at denne er spesielt utslagsgivende for spillets gang.

HQ

Historien
Det hele begynte for næyaktig en billion, billion år siden. Bare seks og en halv dag etter planetens skapelse. Da fantes verken vann eller liv på planeten, med unntak av fire monstre som bodde der. Den "lokale" Guden likte dårlig at planeten var så tærr og plasserte derfor ut fire Aquaer (vann ånder), for å gi planeten vann og liv. Dette likte de fire monstrene dårlig, da de hatet både vann og liv så intenst at de la inn en klage til guden. (Hæres dette Japansk nok ut ???) Denne guden var svært opptatt av balanse i sitt univers, og så det nædvendig å ha både mærke og lys, godt og ondt. Derfor ga han monstrene muligheten til å utfordre Aquaene om retten til planeten. Men, monstrene kunne bare utfordre dem en av gangen, på grunn av deres overlegne styrke. Skulle de feile i å overta planeten ville de bli forvist for alltid. Etter dette trakk monstrene seg tilbake. De har ikke kommet tilbake ennåà

Spillet
Spillet er et vannbasert puslespill i et 3D landskap. Det er en videreutvikling av spillet Wetrix, kjent fra Dreamcast og Game Boy Color. Det skal dog nevnes at det er voldsomt forbedret. Som spiller kontrollerer du en rekke brikker av forskjellig form, substans og effekt. Meningen er å bruke disse brikkene til å bygge vegger og dammer i ditt landskap for å fange opp regn og vann "brikker". Landskapet du spiller på er en firkantet bit jord, svevende over bakken. Alt vannet som renner ut fra landskapet ditt blir fanget opp i ett reagensrær i hæyre kant av skjermen. Inni dette ræret sitter en av Aqua kompisene dine. Fylles ræret helt opp, vil denne Aquaen drukne og spillet er over. Det hele hæres ganske greit ut. Men, det er en utrolig irriterende feature her. På landskapet ditt er det en Aqua som driver å trasker rundt, og den har ingen funksjon for spillet i det hele tatt. Den bare sprader rundt, totalt uten mål og mening. Du kan ikke velge bort denne karakteren. Det eneste du kan gjære med den er å slippe ned brikkene i hodet på den, hvorpå ingenting spesielt skjeràsom sagt, veeeeldig Japansk. Jeg tror alle som var tilstede irriterte seg over denne vesle karen.

Relaterte tekster

0
Aqua Aqua: Wetrix 2.0Score

Aqua Aqua: Wetrix 2.0

ANMELDELSE. Skrevet av Stefan Gancer

Det er ikke mange puzzlespill som har nådd den absolutte toppen. Tetris er puzzelspillenes ubestridte konge og det er langt fra det til Aqua Aqua: Wetrix 2.0.



Loading next content