Norsk
Gamereactor
forspill
Commandos 3: Destination Berlin

Preview - Commandos 3: Destination Berlin

Sarge & Co. er tilbake og det skal atter en gang snikmyrdes SS-offiserer og sprenges tusenvis av Nazi-installasjoner, slik vi forventer av serien.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Normandie prydes av et strålende og variert landskap, maken til idyll skal man lete lenge etter. Det er utrolig at dette landskapet som ble bombet til himmels for bare et halvt århundre siden. Men det er disse begivenhetene som danner grobunn for ennå et skudd på stammen i Commandos-serien. Eidos hadde invitert GameReactor til Normandie i Frankrike for å se på Commandos 3: Destination Berlin. Den tredje utgaven av dette strategiske spillet blir utviklet av Pyro Studios, som for tiden også er aktuell med RTS-titlen Praetorians. Pyro har hatt fingrene i alle de gamle andre verdenskrigs-filmene og er inspirert av titler som The Dirty Dozen og Ørneredet.

HQ

Sarge & Co. er tilbake og det skal atter en gang snikmyrdes SS-offiserer og sprenges tusenvis av Nazi-installasjoner, slik vi forventer av serien. Pyro har ennå ikke klemt ut de siste dråpene av den gamle sitronen, men har arbeidet hardt for å gjøre C3 til en helt ny opplevelse. Ved første øyekast ligner den nye tittelen til en forveksling de andre, men under overflaten gjemmer det seg adskillige nye tiltak og innovative justeringer. Som noe helt nytt er ikke spillet bare delt opp i oppdrag, men også i kampanjer. Det er tre kampanjer som vil gi spilleren en følelse av å ha gjennomført ett kapittel av spillet. Disse kampanjene går under navnene Stalingrad, Central Europe og sist men ikke minst Normandy. Kampanjene strekker seg over i alt 24 oppdrag, som hver vil ha deres unike særpreg. De av dere som har spilt de tidligere Commandos-spillene, vil helt sikkert være interesseret i hvordan vanskelighetsgraden i det nye spillet er. Utviklerne er fullt klar over at Commandos 2 var litt for vanskelig for den allmenne spilleren, så C3 vil være bygget opp på en litt anderledes måte. Innlæringskurven vil være mer overkommelig, men vanskelig nok til å holde hardcore-fans i arbeid. Blant annet vil oppdragsbriefingene være mer detaljerte enn tidligere, så spilleren vil ikke være i tvil om hovedoppgavene og de små mellomoppdragene.

Commando-seriens varemerke har i mange år vært den såkalte "syns-kjeglen", dvs. en kjegle som illustrerer de fiendtlige soldatenes synsfelt. Denne er faktisk fjernet i C3 og spilleren skal nå i langt høyere grad selv vurdere hvor det er sikkert å bevege seg - et nytt og spennende aspekt i spillet. Heldigvis komplimenteres dette av at de fiendtlige soldatene ikke er scriptede lengre, men har fått deres helt egen AI. Det vil si, de gjør ikke det samme hver eneste gang de oppdager deg, men vil vurdere hver situasjon individuelt (lover Pyro oss). I det hele tatt er det mye mer action i C3 enn i forgjengeren, uten at dette skader spillets populære formel.

Den visuelle delen er som alltid imponerende og de pre-renderte bakgrunnene gleder vi oss virkelig til å se mere av. Spillets motor er fullstendig forandret, noe som igjen har åpnet for en masse nye muligheter. For eksempel kan spilleren nå ødelegge mange flere ting i oppdraget og i det hele tatt er det mye mer dynamikk og liv i grafikken. Regn, torden, snø og lys/mørke-forhold krydrer de mange miljøene og er på ny med på å skape aktivitet og stemning. Vi kommer også til å se oppdrag hvor spilleren er beskyttet mot de metrologiske elementer ettersom vi denne gangen også vil befinne oss innendørs, i full 3D. Eksempel på slike innendørsoppdrag er da man skal unnslippe Gestapos hovedkvarter. Med disse elementer blandet med mellomsekvenser i full 3D og et soundtrack som er en film verdig, har Pyro skapt et interessant og overbevisende univers.

Til slutt kunne Pyro fortelle at det er planer om multiplayer i Commandos 3. Hvordan dette blir en del av spillet kunne de ikke utdype, men det blir utvilsomt en utfordring å implementere dette aspektet i spillet. Commandos 3: Destination Berlin vil neppe skuffe seriens mange fans, siden Pyro virkelig har gjort mye for å fornye serien. Det er allikevel usikkert hvor lenge de kan fortsette å presse oppdrag ut av 2. verdenskrig. Uansett - skal man avslutte en serie, skal det være med brask og bram og det ser ut til at vi har mye å glede oss til. Spillet forventes å være i salg i Europa rundt juni/juli. Selvfølgelig vil vi ha en komplett anmeldelse i GameReactor når den tid kommer.

Dette er en annonse:

Relaterte tekster



Loading next content