Norsk
Gamereactor
forspill
Starcraft Ghost

Preview - StarCraft: Ghost

For mange PC eiere var annonseringen av enda et StarCraft spill et vaskeekte antiklimaks. GR har kikket nærmere på spillet.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

For mange PC eiere var annonseringen av enda et StarCraft spill et vaskeekte antiklimaks. I hvertfall da Bill Roper annonserede at StarCraft: Ghost, var et tredjepersons action stealth spill i stil med Metal Gear Solid 2 og Splinter Cell, og ikke den etterlengtede oppfølgeren til det store og hyper-populære RTS’et.

Det er mer enn et halvt år siden annonseringen ved Tokyo Game Show i fjor, og ventetiden har blitt smurt med en håndfull screenshots og litt sparsom info. Så da Bill Roper nylig gjestet det fasjonable Hotel D’angleterre i hjertet av København, med en spillbar kode og masse entusiasme, var GameReactor naturligvis på pletten. Spillet som i dagens anledning ble vist frem på Xbox, er basert på det mangfoldige universet som omgir PC-utgaven av StarCraft. Blizzard er bevisst kildene til informasjon og tekniske detaljer som deres klassiske RTS har, og disse er på mesterlig vis resirkulert i Ghost.

Spilleren tar kontrollen over den knivskarpe Ghost-soldaten Nova. Utstyrt med et arsenal av dødelige våpen og et stort antall atletiske muligheter, tvinges spilleren til å løse gåter, unngå patruljerende vakter og hacke seg inn i dataterminaler. Stilen er en fusjon mellom stealth og hardbarka action, krydret med en dyp historie - et Splinter Cell i rommet, hvis spillet absolutt skal settes i bås. Heldigvis rekker fantasien hos Blizzard lenger enn til kompliserte militæroperasjoner og lyssky land som handler med atomavfall. Nova er atletisk til det ekstreme, og kan stort sett krype, løbe og hoppe over det meste og på det meste. Dette kjedes sammen med våpen som den obligatoriske snikskytteriflen, komplett med zoomsikte, EMP granater og evnen til å gjøre seg usynlig i kortere perioder.

Den visuelle siden af StarCraft: Ghost feiler heller ikke. Kunlitt clipping og noen underlige kameravinkler fra tid til anden, som Bill Roper forsikret oss om at det jobbes på, så ser det ut til at Blizzard har et fast grep om Xboxens krefter. Utvikleren utnytter i hvertfall mange av maskinens mer finurlige tiltak, med stor overbevisning. Eneste kritikk er for øyeblikket et litt uinspirerende banedesign og de svært tradisjonelle lokasjonene som lavabaner, skogsbaner, industrialiserte undergrunnskomplekser og utbrente slagmarker. Tematiserte verdener er flott det, men det er sett tusen ganger før. Vi i GameReactor gleder oss til å stifte nærmere bekjentskap med spillet, og venter naturligvis på å motta en skikkelig preview kode i løpet av de kommende månedene.

Dette er en annonse:

Relaterte tekster

0
Nihilistic er ferdige med StarCraft: Ghost

Nihilistic er ferdige med StarCraft: Ghost

NYHET. Skrevet av Jon Andreas Bjerk

I det som vel bare kan beskrives som en ytterst merkelig nyhet, sies det nå at StarCraft: Ghost ikke bare blir utsatt til 2005, men også at utvikleren Nihilistic Software ikke lenger er tilknyttet prosjektet.

0
Starcraft: Ghost – nye skjermiser

Starcraft: Ghost – nye skjermiser

NYHET. Skrevet av Rasmus Berg

Vi hadde nesten begynt å frykte for Starcraft: Ghosts skjebne, etter at Bill Roper forlot Blizzard, men det ser ut til at det fortsatt jobbes hardt med spillet. Disse nye skjermisene tyder i hvert fall på det.

0
Nye skjermiser fra StarCraft: Ghost

Nye skjermiser fra StarCraft: Ghost

NYHET. Skrevet av Jon Andreas Bjerk

Endelig har Vivendi og Blizzard latt høre fra seg igjen. Vi har savnet StarCraft: Ghost siden siste det ble utsatt, men nå har vi nye skjermiser og mye tyder på at utsettelsen og videreutviklingen av spillet har båret frukter.



Loading next content