Norsk
Gamereactor
forspill
Project Gotham Racing 3

Project Gotham Racing 3

En utrolig visuell overflate, og fremragende online-støtte gjør Project Gotham Racing 3 til et godt kjøp for alle med litt bensin i blodet.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Etter å gjennom 4 år ha skrapet lakken av Xbox kontrolleren min, fikk jeg det mest ærefulle oppdrag en spilljournalist kunne ønske seg. Carl Thomas (Jesus) sa til meg; "du skal til The Apartment og skrive sniktitter av kommende X360 spill". Det ble stille i min ende av telefonen. Carl Thomas begynte å rope; "Hallo, haaallo, er du der?" Kjæresten min hadde lagt meg i stabilt sideleie. Da jeg våknet opp følte jeg perfekt harmoni og glede. Nesten som å sitte i boblebadet sammen Karen Marie Ellefsen (for det er hun deilige sportsdama på TV2? Eller?).

HQ

Forgjengeren PGR2 er rangert på en solid 8. plass for beste Xbox-spill på Gamerankings, og det er naturligvis skyhøye forventinger til oppfølgeren som skal komme i nestegenerasjons innpakning. Project Gotham Racing-serien er unik i bilspillsjangeren for sin kombinasjon mellom å være en bil-sim på den ene siden, og det å belønne stilfull kjøring på den andre siden. Under race og andre spillmodier blir man belønnet for blant annet sladder og perfekt kjørebane, samtidig som bilene er litt tunge å manøvrere, og har i det hele tatt et simulator-preg over seg. Men, til det de fleste av oss lure på. Hvordan ser spillet ut på neste generasjon.

Jeg ble servert den nye X360 kontrollen, og et øyeblikk senere tordnet X360 logoanimasjonen foran meg for første gang - i full surround lyd på en 40" LCD HDTV. Presentasjonen i menyene var elegant og jeg manøvrerte meg raskt frem til et race. Jeg valgte å kjøre i New York. Alle byene er bygget opp etter realistiske mål i 3D, og ekte fotografier av byene maler den tredimensjonale modellen som representer byene så ekte og troverdig som mulig. 3 - 2 - 1 - ...! Det første som slår deg er selvfølgelig grafikken. Project Gotham Racing er det nærmeste man kommer fotorealisme i et spill til dags dato. Hvis man sitter inne i bilen, som forøvrig er veldig realistisk og nøye detaljert, vil man i det skyggen fra kvartalet ender, få sollyset blendende gjennom frontruten. Utrolige lyseffekter. Her kan man se alle nyansene i glassruten og til og med titte gjennom siderutene med høyre analoge stikke for å se bilene bak deg i speilet. Skifter man kamera og beveger seg på utsiden av bilen vil man se det meste av omgivelsene reflektere i den blanke lakken. Bilene består av svimlende 80.000 + polygoner, som er godt over 10 ganger så mange som brukes i andre bilspill. Polygoner gjør at alle kurver og linjer på bilene skal se nøyaktige og ekte ut. Når man kjører legger man også merke til at publikum ikke lenger er pappfigurer med bilde av mennesker på, men animerte karakterer som følger med hva som skjer på banen. Som en ekte Martin Schancke satt jeg fart mot publikum og braste inn i autovernet. De hoppet unna. Martin hevet venstre delen av leppa i tilfredsstillelse og glede, noe han ikke har gjort siden Siv Jensen ble partiformann. Bizzare Creations har også inkludert en imponerende motion blur effekt, som gjør at fartsfølelsen virkelig suger deg tilbake i stolen. I tillegg er dybde-effekter og annet med på å gjøre spillet til en visuell fest.

Det er fokusert mer på dyre raske biler i PGR3 enn i forgjengerne. Flere raske biler vil være tilgjengelige fra starten av spillet, og grunnen er at flerspiller-delen er kraftig vektlagt. Gotham TV er en spennende spillmodus med hensikt å få spillsamfunnet inn i stuen din, og integrere deg i dette samfunnet. La oss ta noen eksempler: Du kan suse avgåre mens det nederst i hjørnet blir fortalt deg at noen har slått rekorden din på en annen bane. Eller det kan stå at en verdensstjerne er i ferd med å kjøre mot noen andre. Du har da muligheten med Gotham TV å se det racet live hjemme på TV`en din. På en annen side - når du kjører kan hvem som helst søke deg inn, og se dine prestasjoner direkte på TV hjemme i sin egen stue.

Flere verdensbyer er gjenskapt, og en ny modus i PGR3 er at du har muligheten å lage ruten din selv. En annen ny detalj i serien er fotomodus. Du kan når som helst under race eller reprise stoppe spillet og ta detaljerte bilder. Du har total kontroll over kameraet, og med en rekke effekter som eksponering, fokusering, sepia, lysstyrke og så videre, kan du ta noen riktig så fancy bilder. Disse kan du selvfølgelig brife med til vennene dine via Gotham TV.

Dette er en annonse:

Jeg ble utrolig imponert når jeg så repriser av race. Kameraene var i perfekt bevegelse mens de zoomet og fokuserte. Det var da også lettere å nyte de visuelt fantastiske byene man kjørte i (best å ha øya på veien i 250 kilometer i timen), samtidig som det ble spilt dramatisk klassisk musikk. Utrolig tøft. Blir spennende og se hva denne tittelen munner ut i ved lansering. Følg med på Gamereactor for full anmeldelse rundt 2. desember.

Project Gotham Racing 3Project Gotham Racing 3Project Gotham Racing 3Project Gotham Racing 3
Project Gotham Racing 3Project Gotham Racing 3Project Gotham Racing 3Project Gotham Racing 3
Project Gotham Racing 3Project Gotham Racing 3Project Gotham Racing 3Project Gotham Racing 3

Relaterte tekster

2
Project Gotham Racing 3Score

Project Gotham Racing 3

ANMELDELSE. Skrevet av Petter Engelin

80 überfete biler, fire autentiske bykjerner og en strålende Livemodus. Alt i orden, med andre ord? Vi har testet Xbox 360-spillet!

0
Project Gotham Racing 3

Project Gotham Racing 3

FORSPILL. Skrevet av Kristian Nymoen

En utrolig visuell overflate, og fremragende online-støtte gjør Project Gotham Racing 3 til et godt kjøp for alle med litt bensin i blodet.



Loading next content