Norsk
Gamereactor
hardware-tekster

Razer Wolverine V2 Pro

Razer tok virkelig et feilsteg her.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Sony er bare dager unna å slippe sin egen pro-kontroller for PS5, DualSense Edge, og mens det aktuelle produktet har blitt kontroversielt på grunn av Sonys kunngjøring om en litt lavere batterilevetid, er det også første gang at teknologi- og spillgiganten ikke bare lener seg på pålitelige tredjeparter for å produsere tilbehør til plattformen deres - nå kommer de inn på handlingen selv.

HQ

Så hva betyr dette for en produsent som Razer, som nettopp har gitt ut en oppdatert versjon av Wolverine Pro for PlayStation 5 spesielt? Vel, det betyr at funksjonene må sees i forhold til DualSense Edge.

Razer Wolverine V2 Pro

Og det begynner bare veldig, veldig ille. Ikke bare er Wolverine V2 Pro dyrere enn DualSense Edge målt etter anbefalt markedspris ($ 199 mot $ 249), du får mye mindre med det over på Razer. Det er ingen reiseveske, ikke noe sted å lagre kabelen, ingen lademekanisme som Microsofts Xbox Elite Series 2 - du får til og med bare to ekstra overflater for dine analoge pinner. Ikke to sett. Bare to.

Så det er akkurat dristig nok når vi snakker om et produkt som handler veldig mye om tilpasning og individuell justering av noe for å gjøre deg bedre i spill, og sikre en mer tilfredsstillende opplevelse generelt.

Dette er en annonse:

Det er ikke å si at Wolverine V2 Pro ikke har noen gode kort i ermet. For de som tror analoge pinner bør kompenseres, som over på Xbox, kan de finne det her, og både Chroma-belysning og en bedre D-pad med åtte separate mecha-klikk er utrolig tilfredsstillende å bruke. I det hele tatt er kontrollerens ansiktsknapper også mekaniske, og er da mer responsive enn konkurrerende kontrollere.

Men det er problemer her også. De kortere grepene betyr at kontrolleren er plassert mye lenger frem i hendene, spesielt hvis du har store som undersiden. Det kan være at i kortere økter er dette mer nøyaktig, og sikrer en mer fremoverstilling, men det gjør også kontrolleren rett og slett ubehagelig å bruke i lange perioder om gangen. På den annen side gjør det det enkelt å nå totalt seks programmerbare knapper, som er ganske enkle å tilordne på nytt via Razers dedikerte app. Disse knappene kan imidlertid ikke fjernes, som på en Xbox Elite Series 2, og er også plast,

Razer er også stolt av sine HyperTriggers, som er markedsføringsslang for det faktum at de to utløserne enten kan åpnes eller lukkes, et ganske enkelt konsept som er å foretrekke hvis du ikke vil ha et gradvis trykk, men umiddelbarheten til den ene R2-knappen i et skytespill er ... vel, øyeåpnende. Men igjen; i motsetning til Xbox Elite Series 2 er det bare to innstillinger; helt åpen og helt lukket, og det er ikke på langt nær så mye reise, det vil si avstand mellom toppen og bunnen av et gitt trykk som på en vanlig DualSense, eller antagelig DualSense Edge.

Razer Wolverine V2 Pro
Dette er en annonse:

Vi er ikke helt ferdige ennå, for i likhet med YourSixStudios opplevde jeg også en litt heftig deadzone i spill som Call of Duty: Warzone og Apex Legends, hvor jeg måtte trykke på den analoge pinnen lenger enn vanlig før kontrolleren oppdaget en bevegelse. Problemet var ikke som en slik dealbreaker, men bare at den eksisterer, selv med den nyeste fastvaren, er kanskje nok.

Kontrolleren er vakkert satt sammen, ingen tvil om det, og det er mange smarte små detaljer her og der som oser Razer oppfinnsomhet. Men når den store mute-knappen bare klarer å dempe et lokalt jack-basert hodesett, og ikke et trådløst som du kan med den vanlige DualSense? Au. Kombiner det med mangel på vibrasjon og haptisk tilbakemelding på utløserne, og dette er bare et bisarrt sett med kompromisser som er dyrere enn de viktigste konkurrentene.

Ellers, takk Razer.

04 Gamereactor Norge
4 / 10
overall score
er vår karakter på tvers av Gamereactor-nettverket. Hva er din? Dette er gjennomsnittskarakteren i alle Gamereactor-landene

Relaterte tekster



Loading next content