Rumble Roses XX

Rumble Roses XX

Spretne rumper, trange shorts, catwalk og struttende pupper. Rumble Roses XX leverer chickfight, miijjaaooouuww!

Først og fremst vil jeg presisere at jeg liker pene jenter. Ja, jeg elsker pene jenter. Jeg liker faktisk struttende pupper og sprettende rumper også. Tro det den som vil. Det jeg ikke liker er ulv i fåreklær, eller i dette tilfellet et spill som prøver å skjule seg bak et lekkert ytre, mens selve spillmotoren ikke kan omtales som noe annet enn en craptastic.

Jeg benytter anledningen til å fortelle om mitt stevnemøte med Rumble Roses:

Det hele startet når jeg en stille formiddag satt og pratet med vår gode venn og redaktør Carl Thomas. Jeg følte at kjemien vår god da vi snakket om personlige ting og kommende spill over en kopp kaffe. NB. En veldig billig kopp kaffe, som Carl Thomas serverte. Akkurat der er han litt gjerrig (Herre, jeg liker jo ikke kaffe engang. Gidder jo ikke handle inn til gjeve gastronomiske opplevelser sånn at du blir happy? /Carl Thomas). Uansett, plutselig holder Carl Thomas opp en grønn DVD. Dere vet hva det er, ikke sant? Ja, nettopp Rumble Roses XX. Jeg strekker ut armen og sier "ok kompis, jeg tar anmeldelsen". Akkurat i det øyeblikket får hele den venstre halvdelen av hodet til Carl Thomas en stor spasme. Leppen spreller som en fisk i fersk kabaret, og det er akkurat som han vet at han delte ut en mildt sagt møkkajobb til en lojal kollega. Følelsen kan sikkert sammenlignes litt med hvordan Judas følte seg, i det han forrådte Jesus.

Til tross for dette burnet jeg glad og fornøyd hjem på sykkelen og slang disken i spilleren. Spillet dundret i vei med en heftig intro med lettkledde chicks og former bare en mann, eventuelt en mannlig Gud kunne skapt. So far, so good. Etter å ha navigert meg gjennom en utrolig klønete meny var jeg endelig fit for fight. Fit for en skikkelig catfight. Ikke at forventningene på noen måte har vært høye, men her gikk virkelig grunnen under meg i oppløsning. Det var akkurat som spillet bitchslappet meg, og selv den dypeste kløft kunne ikke lenger skjule det faktumet at dette spillet var noe annen enn søppel. Faktisk en av de mest frustrerende spillmotoren jeg noensinne har vært borti. Det har for meg vært ren tortur å spille Rumble Roses XX, og jeg har heller aldri brukt så lang tid på å levere fra meg en anmeldelse (sorry Carl Thomas). Spillet har bare appellert så lite til meg at under spilling har selv klesvasken virket forførende og hintet til meg med forlokkende blikk og smil. Allikevel er det en indre stemme som sier til meg at noe er galt: "Det er jo damer Kristian, DAMER?". Ja det stemmer. Det ER damer, og de ser ganske lekre ut også iblant. Jeg tror en parallell med vår elskede B-kjendis Pia Haraldsen kan oppklare situasjonen. Er Pia Haraldsen pen? Ja, det er hun jo. Er Pia Haraldsen populær? Nei, hun er vel egentlig ikke det. Er Pia Haraldsen upopulær fordi hun er pen? Nei, det tror jeg ikke. Hvorfor er Pia Haraldsen da upopulær? Hmm, dårlig gameplay kanskje? Ja, riktig! Og nettopp dårlig gameplay preger hele opplevelsen av Rumble Roses XX. Det er en uresponsig og treig kontroll. Spillmekanismen er ikke intuitiv og det hele virker klønete og lite dynamisk. Animasjonene er statiske. Rumble Roses XX verken ser, føles eller høres bra ut. For meg har dette vært stevnemøte fra helvete. Nesten som om daten min skulle sittet og revet av seg sine egne fingernegler rett foran øynene mine.

Er du interessert i en sommerflørt anbefaler jeg med andre ord å hoppe over Rumble Roses XX. Er du skikkelig desperat kan du laste ned en gratis demo fra Xbox Live. Men, for all del, ikke kjøp denne kua uten å ha smakt på melka først. Det finnes andre fisker i havet.

Rumble Roses XXRumble Roses XXRumble Roses XXRumble Roses XX
03 Gamereactor Norge
3 / 10