Norsk
Gamereactor
anmeldelser
Sacred 2: Fallen Angel

Sacred 2: Fallen Angel

Sacred 2 kom til PC i oktober, og nå har tyske Ascaron konvertert det til Xbox 360 og Playstation 3. Adrian Berg har nok en gang spilt seg gjennom eventyret og satt karakter!

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

- Les anmeldelsen av PC-versjonen HER.

Å spille Sacred 2: Fallen Angel på PC var en sørgelig affære. Ikke fordi spillet var det dårligste i verden, men fordi det var umulig å spille uten å sammenligne det med lignende titler som Diablo, Baldur's Gate og Dungeon Siege - og på nesten alle områder kom Sacred 2 akkurat til kort sammenlignet med disse andre spillene. Det som jeg synes var verst var den teite og uinterresante historien som jeg forsøkte så godt jeg kunne å ignorere mens jeg prøvde å få en følelse for hvordan gameplayet var. Så når jeg ble spurt om å ta en titt på konsollversjonen av spillet, krysset jeg fingrene for at det hadde gått opp et lys for utvikleren Ascaron og at de hadde totalrenovert Sacred 2, eller i det minste finpusset på det.

Det har de altså ikke, men det ble heldigvis ikke den fortvilende og katastrofale spillopplevelsen som jeg hadde forventet. Der Sacred 2 var et middelmådig spill til PC, fungerer det hakket bedre på konsoll. Jeg irriterte meg over at kontrollene var så simple på PC, men på konsoll ville et mer komplisert kontrollsystem bare skapt problemer. Jeg føler også at kontrollene er mer oversiktlig, og til tross for at jeg fremdeles savner full kontroll over kamera, så er det mer tilgivelig når jeg får spille på stor skjerm i flotte og skarpe farger.

Bortsett fra at jeg får et bedre inntrykk av kontrollen, er denne versjonen av Sacred 2 mer eller mindre identisk med PC-versjonen når det kommer til spillinnhold. Der er ingen tillegg til karaktergalleriet, ingen flere oppdrag og vi må lide oss gjennom den samme, tamme historien. Heldigvis er det i ikke nødvendig å tenke på historien når man har alternativet å hoppe inn på en flerspillerserver på Xbox Live og fokusere kun på det som fungerer i spillet, nemlig kamp. Jeg føler at flerspillerdelen fungerer mye bedre på Xbox 360 enn det gjorde på PC. Når man skal starte et nytt spill med figuren sin får man med en gang spørsmål om man vil spille alene, i sammarbeidsmodus offline eller på en online server med flere spillere. Når man spiller flerspillermodus over Xbox Live kan man både spille gjennom kampanjen i sammarbeidsmodus eller spille ren spiller-mot-spiller kampmodus hvor man har hele den gigantiske spillverdenen Ancaria åpen til å krige på. Man er begrenset til å spille bare fire personer mot hverandre eller på lag, men å jakte på tre andre spillere over et vidstrakt fantasilandskap er gøy nok det, tro meg. Ellers organiseres flerspillermodusene utrolig raskt, og det tok meg ikke mer enn et titalls sekunder fra jeg begynte å lete etter en online server til jeg var inne og klar til kamp.

Dette er en annonse:

Det fine med å spille mot andre i Sacred 2 er at man får en mye større utfordring enn ellers. La meg bare få sagt det, de datastyrte fiendene i Sacred 2 er stokk dumme, og har enormt teite replikker, som nevnt i den originale anmeldelsen. Man kan mer eller mindre bare stå og slå til de er døde, og man trenger bare å følge med på livet sitt når man slåss mot flere samtidig. Når man slåss mot andre spillere må man i større grad passe på, og motstanderen kan være smart og gjøre ting som å drepe monstre mens du leter etter dem og samle erfaringspoeng for å bli sterkere; eller samle penger for å kjøpe seg større og farligere våpen enn du har, slik at du når endelig møter på motstanderen din er han godt forberedt og en stor utfordring.

Det at man har muligheten til å spille sammarbeidsmodus enten gjennom Xbox Live eller med en kompis føler jeg tar vekk litt av smerten med den dårlige historien. Til og med det dårligste spillet er tilgivelig når man har en kompis å spille det sammen med.

Alt i alt er Sacred 2 på konsoll det samme spillet som kom til PC for snart ett år siden. Det er ikke til å komme bort ifra at det rett og slett fungerer litt bedre på konsoll, med enkle kontroller, færre bugs og det faktum at både grafikken og landskapene ser penere ut når du får det på stor TV-skjerm. På grunn av dette gir jeg spillet en karakter høyere. Men jeg mener fremdeles at hvis man liker denne typen spill, så kan det være lurt å smøre seg med tålmodighet og vente på Diablo 3.

Sacred 2: Fallen AngelSacred 2: Fallen AngelSacred 2: Fallen AngelSacred 2: Fallen Angel
06 Gamereactor Norge
6 / 10
+
Solid flerspillerdel, penere på stor skjerm, samme store varierte spillverden
-
Alt som var dårlig er der fremdeles
overall score
er vår karakter på tvers av Gamereactor-nettverket. Hva er din? Dette er gjennomsnittskarakteren i alle Gamereactor-landene

Relaterte tekster

6
Sacred 2: Fallen AngelScore

Sacred 2: Fallen Angel

ANMELDELSE. Skrevet av Adrian Berg

Sacred 2 kom til PC i oktober, og nå har tyske Ascaron konvertert det til Xbox 360 og Playstation 3. Adrian Berg har nok en gang spilt seg gjennom eventyret og satt karakter!

Sacred 2: Fallen AngelScore

Sacred 2: Fallen Angel

ANMELDELSE. Skrevet av Adrian Berg

Sacred har fått en oppfølger, og resultatet er et upolert rollespil fra tyske Ascaron. Adrian Berg har satt karakter...



Loading next content