Dagen er ikke helt den samme hvis vi ikke har en GTA IV-nyhet å meddele dere. Denne gangen har Take-Two Interactive saksøkt Chicago Transit Authority for å ha trukket reklamen til GTA IV fra sine busser. I søksmålet sies det at CTA har brutt Take-Twos ytringsfrihet samt kontrakten de skrev under på.
Take-Two sier at ‹‹CTA har nektet å diskutere avgjørelsen om å trekke reklamen for GTA IV, men likevel fortsette å reklamere for TV-serier for voksne samt filmer med 18 års aldersgrense.››
Det dreier seg om $300,000 (rundt 1,5 millioner kroner) som Take-Two ønsker erstatning for. Det var en kampanje som skulle gå over seks uker med 385 reklameplakater. CTA har sagt at de ikke vil fakturere Take-Two for kampanjen, og sier at det hele grunner ned til et tidligere problemer med Grand Theft Auto: San Andreas. I 2004 fikk spillet mange til å klage, men da var det vist for sent å gjøre noe med det.