Enspilleren i Playstation 4-spillet Killzone: Shadow Fall rendres i 1920x1080p. Det gjør derimot ikke flerspilleren som oppskaleres til 1080p ettersom Guerrilla prioriterte optimal bildeoppdatering i stedet.
Til tross for dette valgte Sony America å markedsføre flerspilleren med at den rendres i 1080p, noe som har ført til at de nå har blitt saksøkt for villedende, eller feilaktig) markedsføring. Det er Douglas Ladore fra California som ble så lei av Sonys forsøk på å selge ham et spill som har "jukset" med rendringen avnative-oppløsningen at han søkte hjelp hos en advokat,
På blant annet spillets offisielle hjemmeside kunne man lese at spillere verden over kunne nyte kriging i native-oppløsningen 1080p, noe Douglas naturligvis tok for god fisk. Her er et kort utdrag av søksmålet:
"Unfortunately, Sony's marketing and on-box representations turned out to be nothing more than fiction".
På Guerrilla Games' hjemmeside har spillets produsent, Poria Torkan, forsøkt å forklare forskjellen mellom oppløsning og oppløsning:
"In both single-player and multiplayer, Killzone: Shadow Fall outputs a full, unscaled 1080p image at up to 60 frames per second. Native is often used to indicate images that are not scaled; it is native by that definition. In Multiplayer mode, however, we use a technique called 'temporal reprojection,' which combines pixels and motion vectors from multiple lower-resolution frames to reconstruct a full 1080p image. If native means that every part of the pipeline is 1080p then this technique is not native."
Douglas er imidlertid ikke enig i forklaringen. Han forlanger nemlig 31 millioner kroner som plaster på såret for at spillet hans ikke rendres i maskinens maksimale oppløsning.
Kilde: Polygon