Real Time Studios og Microsoft har allerede meddelt at Crackdown, utviklerens første spill ikke er på gaten i år - og det er til å forstå. Kontrollen har bruk for en kjærlig hånd, hastigheten er enda ikke stabil og co-op funksjonen manglet sist vi så nærmere på spillet.
Men det betyr ikke at vi ikke kan nyte spillet i en rekke nye screens.
Her er mer fakta:
* En brilliant spillopplevelse fra en legendarisk spilldesigner:Fra Dave Jones, den kreative hjernen bak Grand Theft Auto og Lemmings, kommer Crackdown, et eksplosivt mesterverk som vil sette standarden for neste generasjons åpne og frie spill.
* Neste generasjons grafikk:Ved å utnytte ytelsen til Xbox 360 er Crackdown-spillerne i stand til å håndheve lov og orden i en kriminalitetsherjet storby som er gigantisk i størrelse, kolossal i omfang og nøyaktig ned til minste detalj. Den unike presentasjonsformen bruker en stilisert teknikk for generering av grafikk, som gjør at spillet blir som en levende tegneserie.
* Samarbeidsspill - fordoble ødeleggelsene: Real Time Worlds har i alle faser av utviklingen av spillet, fra idéstadiet til endelig utforming, fokusert på å levere et dynamisk og engasjerende samarbeidsspill for å gi spillerne dobbelt opp av ødeleggelse, action og intensitet.
* Tredimensjonalt fritt spill:For første gang er det skapt en spillarena som oppmuntrer spillerne til å utforske og bruke en by i sin fulle bredde, dybde og høyde. Spillerne fører krig mot forbrytersyndikatene ved å delta i forfølgelser til fots og på hjul som det lukter svidd av. Spillerne tar den veien som passer dem best, enten den går langs, rundt, over, under eller gjennom omgivelsene. Det er frihet i overflod siden spillerne har utallige ville og kreative muligheter når de skal avgjøre hvordan de ikke-lineære oppdragene best kan fullføres.
* Forrykende action:Alle strategier og taktikker er akseptable bare spillerne tar tilbake kontrollen over gatene ved å slippe løs de formidable evnene som er skjult inni agentene. Etter hvert som spillerne utvikler og finpusser sine ferdigheter i spillet, vil de samtidig forbedre de genetiske anleggene til agentene sine. Spillerne kan dermed realisere fullt ut de evnene som agentene har. Spillerne kan løpe i imponerende hastigheter, utføre fryktinngytende hopp, håndtere de utroligste våpen, foreta de umuligste manøvrer i trafikken, flytte massive gjenstander og avlevere slag som knuser marg og bein.
* Musikk som omgivelser: Over 100 lisensierte spor som dekker et bredt spenn av stiler og sjangere, gir lydidentitet til karakterer og lokaliteter i Crackdown. Hvis spillerne er utstyrt med neste generasjons 5.1 surroundlyd, kan de bare ved hjelp av musikken og lydeffektene høre hvilket forbrytersyndikat som er på vei.
* Omgivelsene er våpenet ditt:Snart tom for ammunisjon? Ikke noe problem.Takket være en utrolig mengde rekvisitter og et intrikat fysikksystem kan spillerne bruke alt de kommer over som våpen - søppeldunker, kjøretøy, ja, til og med mennesker - for å rense gatene for kriminalitet. I Crackdown varer handlingen lenger enn til når spilleren løper over til neste kvartal. Hvis spilleren vil stable opp kjøretøyer og så løpe bort for å samle sammen biler til en sperring, vil disse "mesterverkene" fortsatt være der når spilleren kommer tilbake, fordi spillet reagerer på hvordan spilleren spiller.I Crackdown bruker spillerne omgivelsene som et gigantisk kjemisett, der mulighetene er utallige og resultatene er ville.