Shoot 'Em Up

Shoot 'Em Up

Action fra ende til annen er oppskriften regissør Michael Davis har satset budsjettet sitt på i Shoot Em' Up. Med en opplagt Clive Owen i hovedrollen og en pose chips er søndagskvelden reddet.

Shoot 'Em Up ble ved kinolansering beskrevet som en John Woo-film på steroider. Woo som har actioneposer som Mission:Impossible 2 og Windtalkers på samvittigheten har lite å stille opp med når det kommer til intensiteten og skuddhyppigheten i Shoot'Em Up. Filmtittelen lyver ikke, her det skuddvekslinger og heseblesende sekvenser til den store gullmedaljen. Det er fett, men blir det kanskje for mye av det gode?

Clive Owen gir liv til hovedrollen Mr. Smith ("kreativt" navnvalg) og det er i seg selv god nok grunn til å gi filmen en sjanse. Han er perfekt i rollen som beinhard actionhelt, det han ikke lykkes fullt så godt med er catchphrasene som avleveres i ny og ne. De litt hovene og morsomme replikkene Bruce Willis har lekt seg med i Die Hard funker ikke like godt i Shoot'Em Up. Usikker på om det er manuset eller Owen som svikter, det blir i hvert fall mer flaut enn kult. I likhet med den gode Children Of Men må Owen også i Shoot Em' Up ta vare på et spedbarn, men det hindrer på ingen måte intensiteten i skuddvekslingene.

Regissør Michael Davis har også fått med seg Paul Giamatti og Monica Bellucci på rollelisten og de leverer varene godt. Lett fordøyelig actioneventyr som glir ned på høykant.

Shoot 'Em UpShoot 'Em UpShoot 'Em UpShoot 'Em Up
7 / 10