Norsk
Gamereactor
nyheter
Silent Hill 2 Remake

Silent Hill 2s originale regissør mener nyinnspillingen forbedrer spillet hans på ett viktig område

Det nye kameraet over skulderen forbedrer Silent Hill 2, mener Masashi Tsuboyama.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Silent Hill 2 slippes i morgen, 8. oktober, på PS5 og PC. Og til tross for tidlig kritikk og tvil om Bloober Team, studioet Konami hyret inn for å lage nyinnspillingen, har de første anmeldelsene vært langt bedre enn forventet.

Med 87 på Metacritic er det faktisk allerede et av årets bedre anmeldte spill. Denne gjenoppfinnelsen av spillet fra 2001 har også gledet originalens spillregissør, Masashi Tsuboyama (som nå jobber med Good-Feel).

"Jeg tror verdien av nyinnspillingen er at en ny generasjon kan spille det. Som skaperen er jeg veldig glad for det. Det har gått 23 år! Selv om du ikke kjenner originalen, kan du bare nyte nyinnspillingen slik den er", tvitret han.

Den opprinnelige Silent Hill 2-regissøren synes kameraet er mye bedre nå

"Om det er bra eller dårlig påvirker ikke originalen", fortsetter Tsuboyama i en noe forvirrende tråd, der han tilsynelatende kritiserer Konami for å ha lagt fokus på "4K, fotorealisme, bonushodeplagg", som han sier "alle er middelmådige", mens han ikke gjør "nok for å formidle verkets appell til den generasjonen som ikke kjenner Silent Hill".

Han liker imidlertid mye endringene som Bloober Team har gjort, spesielt kameraet, som han føler "gir en stor endring i spillets spillfølelse."

"For å være ærlig er jeg ikke fornøyd med det spillbare kameraet fra 23 år siden. Dybde og vinkel var begrenset av prosessbelastningen. Det var en kontinuerlig prosess med hardt arbeid som ikke ble belønnet. Men det var grensen."

"Utsikten over skulderen bidrar definitivt til følelsen av realisme. Med andre ord får jeg lyst til å prøve å spille den enda mer oppslukende nyinnspillingen av Silent Hill 2!!!"

Silent Hill 2 Remake

Relaterte tekster



Loading next content