Du visste kanskje allerede at en av grunnene til at vi aldri fikk Doom 4 var at Bethesda følte det lignet for mye på andre skytespill. Noen skjerm- og konsept-bilder av spillet fant også sin vei på internett, men nå har du også mulighet til å se hvordan spillet ville sett ut i bevegelse.
Da Danny O'Dwyer forlot Gamespot bestemte han seg for å lage dokumentarserier om videospill, og denne gangen har han utforsket Doom-seriens historie. Den første episoden handler om Id Software sin historie, og hvor mye de gikk gjennom før de endte opp med årets Doom-spill. Det er her, rundt tretten minutter inn i episoden, at vi får se klipp fra det kansellerte spillet mens utviklerne prater om det.
Doom 4 skulle bli et mer realistisk spill, hvor handlingen var satt på jorden. Fokuset skulle være på historien og filmatiske sekvenser. Heldigvis, i våre øyne, fant de ut at dette ikke passet til et Doom-spill, og begynte derfor nesten helt fra bunnen av igjen. Nå skulle fokuset være på å slakte demoner med heftige våpen og kontinuerlig action. Et godt valg synes vi. Hva mener du?