Selv om det ennå ikke er klart hva som skjer med titanene i Sonic Frontiers, fikk vi en sjanse til å lære litt mer om spillets historie og designbeslutninger forrige uke på Gamescom. Vi fikk da både spille spillet og snakke med produsenten Takashi Iizuka. Han sa:
"Alle våre tidligere spill har hatt nivådesign som er mye mer lineært og formelt, og bærer et slags time-attack-preg. I Sonic Frontiers ønsket vi å la den typen spilling være der for folk som liker det lineære formatet og har de tekniske ferdighetene til å virkelig spille disse nivåene godt. Så Cyber Space er det spillformatet, siden det faktisk er en digital verden som er laget av Sonics egne minner. Så alt det som Sonic har opplevd tidligere - steder som Green Hill, som Sky Sanctuary - de er alle på en måte brukt til å skape denne digitale verdenen i Cyber Space."
Lineært betyr ikke nødvendigvis sikeskrolling i dette tilfellet, for selv om vi spilte et nivå som likner på Green Hill Zone, gikk andre journalister inn i portalen og kom til et Sonic Adventure-liknende nivå.