Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
nyheter
Temtem

Temtem mot Pokémon: Crema Games kaller spillet sitt et "kjærlighetsbrev" til Game Freaks tittel

Det spanske studioet snakker også om de siste Xbox- og Switch-utgivelsene, situasjonen på Twitter og veikartet for Temtem's fremtid.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Ingen er uvitende om det åpenbare forholdet mellom Pokémon-serien skapt av Nintendo og Game Freak og Temtem, MMORPG-spillet fra det spanske studioet Crema Games som ble lansert på Kickstarter for fire år siden, og som også har brakt spillet til alle plattformer med utgivelsen av fullversjonen på PC, PlayStation 5, Xbox Series og Nintendo Switch i september.

Under den nylige BIG-konferansen i Bilbao fikk vi muligheten til å intervjue Lucía Prieto, markedsførings- og kommunikasjonssjef i Crema Games, for å få en oppsummering av studioets arbeid siden lanseringen av spillet. Men det var selvfølgelig umulig å ikke nevne elefanten i rommet og hvordan de så på utgivelsen av Pokémon Scarlet and Purple fra The Pokémon Company og sammenligningen av Temtem med Pokémon. Lucia unnvek ikke spørsmålet, men kommenterte det på følgende måte:

"Jeg elsker faktisk dette spørsmålet, for det er et stigma om Temtem -utviklerne at vi hater Pokémon og at vi ser på det som en konkurranse. Og det må vi også avkrefte. Vi elsker også Pokémon. Temtem er faktisk en kjærlighetssang, et kjærlighetsbrev til Pokémon. Vi vil gi folk det Pokémon egentlig ikke gjorde, eller lage det Pokémon-lignende spillet som vi alle elsker å ha.

Sammenligninger skjer, og jeg er ikke sint for det, så lenge folk er rettferdige. Crema er et team på 30 personer og ikke et 25 år gammelt selskap med alle pengene du kan drømme om. Jeg synes ikke det er ille, for Pokémon endrer seg hele tiden, vi lærer av dem, og vi tror de lærer av oss også. Det er noen endringer de har gjort, og de ser ut til å være mistenkelig like våre endringer. Jeg tror det er bra å ha en slags sunn konkurranse, det hjelper begge spillene å holde seg oppe. Og hvis du er fan av sjangeren, skjønner jeg ikke hvorfor du trenger dem for å konkurrere, for du har jo dobbelt så mye innhold i den sjangeren du liker."

HQ

Vi snakket også om studioets fremtid og veikartet for Temtem sitt fremtidige innhold, der vi definerte tidsrammen for det sesongbaserte innholdssystemet.

"Vi planlegger å komme med oppdateringer omtrent hver tredje måned. For det er det vi har satt noe vi kaller sesonger. Det kommer nytt innhold, det kommer nye funksjoner. Vi er ikke så begeistret for ideen om å introdusere nye Temtem. Vi har rundt 400 skapninger. På et eller annet tidspunkt må man slutte."

I hele intervjuet snakker vi også om den nye Switch- og Xbox-utgivelsen, om å håndtere et lidenskapelig fellesskap, om å stole på god kunst, om usikkerheten rundt Twitter og mer.

Temtem

Relaterte tekster



Loading next content